Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom luften utanför kokar så är jag inomhus. Har målat en fönsterbräda och ska måla den en gång till bara den torkat.

Och så lagar jag mat. Gör matlådor till jobbet. Just nu premiärlagning av en grönkål- och fetapaj. Spännande att se om det blir gott :nailbiting:
 
Senast ändrad:
Eftersom luften utanför kokar så är jag inomhus. Har målat en fönsterbräda och ska måla den en gång till bara den torkat.

Och så lagar jag mat. Gör matlådor till jobbet. Just nu premiärlagning av en grönkål- och fetapaj. Spännande att se om det blir gott :nailbiting:

Jag la ner målningen. Måla läckt (stavning?) I sökvägen nu är inte optimalt pust
 
Min man växte upp i Bakersfield, CA. Där ska det bli 42 grader varmt nu i veckan........ :crazy:

Jag brukar vara i omradet mellan Modesto och Fresno flera veckor varje ar. Helst host och var. :cautious: February ar fantastiskt dar med alla mandeltrad som blommar. Nu klagar flera av mina vanner hogt och ljudligt pa varmen, det ar runt 40*C varenda dag. En kompis postade en bild pa vadret vid midnatt nar de jobbade hundar ... det var 35*C fortfarande :wtf::p
Jag kommer inte att aka dit forran i November. Da ar det ganska underbart vader.
 
Har precis lekt med ett styck urcharmigt bustroll till kattunge... Tog ut honom en stund på gräset och han ÄLSKAR att jaga efter trollsländorna. Vi har hela "svärmar" av trollsländor i år, och det ser ut som om de flyger runt och leker med varandra. Katten tyckte att de var riktigt roliga leksaker :D (ingen fara för trollsländorna - han är lååååångt ifrån att fånga dem ;) ) !

Sedan har jag också lyckats fynda ännu en kokbok på tradera. Nu MÅSTE det vara slut - hyllan är full :eek: ! Men lite svårt att motstå en kokbok för "Mindre hushåll och tjenare" från 1884.... :love:
 
Jag har varit riktigt hurtig idag. Först tog jag en liten promenad i Lidköpings stadspark. Det var verkligen jättefint och välskött. Sen åkte jag till Hindens rev. Det är ett naturreservat som sträcker sig ut i Vänern. Från parkeringen till udden längst ut, är det 4 km. Jag kunde inte låta bli att gå hela sträckan och det var det faktiskt värt.

8 km promenad senare var jag genomsvettig och åkte och badade. Det hör verkligen till ovanligheterna att jag badar på en offentlig badplats, men det blev så idag. Där var det rejält långgrunt och jag fick gå en halv evighet innan det var så djupt att jag kunde doppa kroppen. Men det var riktigt varmt i vattnet! Jag som är en fjolla av rang, hade inga svårigheter att komma i.

20180724_154714.jpg
 
Har precis lekt med ett styck urcharmigt bustroll till kattunge... Tog ut honom en stund på gräset och han ÄLSKAR att jaga efter trollsländorna. Vi har hela "svärmar" av trollsländor i år, och det ser ut som om de flyger runt och leker med varandra. Katten tyckte att de var riktigt roliga leksaker :D (ingen fara för trollsländorna - han är lååååångt ifrån att fånga dem ;) ) !

Sedan har jag också lyckats fynda ännu en kokbok på tradera. Nu MÅSTE det vara slut - hyllan är full :eek: ! Men lite svårt att motstå en kokbok för "Mindre hushåll och tjenare" från 1884.... :love:
Åhh det är så kul med gamla kokböcker! Brukar kolla på tradera ibland men nu var det ett tag sen. Har också från sent 1800 tal jätteroligt att kolla i!
 
Sedan har jag också lyckats fynda ännu en kokbok på tradera. Nu MÅSTE det vara slut - hyllan är full :eek: ! Men lite svårt att motstå en kokbok för "Mindre hushåll och tjenare" från 1884.... :love:


Åh! Är också kokboksfetischist... inte så mycket lagande som läsande och ätande dock. Har ett guldkorn från 1904, Praktisk kokbok för hemmet, Hannah Kamke, fräsch och välbevarad. Samt en mer sliten Goldener Hausfrauer Ratgeber som också är från sekelskiftet någonstans. Den är välanvänd och bodde helt klart hos en mer engagerad husfru än Kamkes bok. :D

Det vore jätteroligt att hitta en Kajsa Warg någongång i livet...
 
Jag har blivit kiropraktad och sen satt vi och drack sangria på altanen. Nu är sambon i köket och gör gaspacho och moules. Jag blev beordrad att sitta här och mysa.
Hästen blev kiropraktad och masserad igår. Nu är det dags för oss att börja träna! Men ikväll är det chill!
 
Verkar som jag måste jobba resten av veckan åxo .Igår blev det 15 timmar men idag bara 8 men en trasig slang till vattenpumpen fixade så jag fick sluta tidigt .När jag just åkt hem kom glassbilen och bjöd på glass .Ska snart sova då jag tror det blir 10 timmar + i morgon och resten av veckan Skulle bli regn till helgen och då behövs jag inte där
 
Jag tittade runt omkring i lgh och kom på att f*n jag har varit duktig på 2 kvällar i rad. kastat 4 svarta säckar med skräp( jag vet inte vart all skit kommer ifrån dvs sånt jag inte använder), tvättat dammsugit och dammtorkat hela lgh
 
Ska snart åka och fodra hästar.. 2 andra som jobbat på ranchen lämnade igår. Dags för dom att resa vidare.

En ny tjej anländer idag nån gång, hoppas hon kommer innan lunch.

Skolloven för de flesta är över så det är lite mindre antal på ridturerna nu, så alla hästar får lite vila, det känns bra :)
 
Verkar som jag måste jobba resten av veckan åxo .Igår blev det 15 timmar men idag bara 8 men en trasig slang till vattenpumpen fixade så jag fick sluta tidigt .När jag just åkt hem kom glassbilen och bjöd på glass .Ska snart sova då jag tror det blir 10 timmar + i morgon och resten av veckan Skulle bli regn till helgen och då behövs jag inte där
Hmm Jag missade glassen med 20 minuter .Tänk vad folk ställer upp och kommer dit med bullar och allt möjligt .Är min FRG grupp som sköter all logistik i området med transporter mat och allt som behövs för att brandmännen ska få det dom behöver .Själv är jag där från jobbet men bossen i gruppen har gett dom order att se till att skerper får mat ofta och mycket ..Undra vad hon menade med det .Det syns att folk ställer upp när det händer saker som den här och är hjälpsamma och givmilda
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 830
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 141
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 523
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp