Bukefalos 28 år!

Vad göra mellan blekinge och sthlm?

lillsmurfagirl

Trådstartare
heh!

Ska åka upp till stockholm men vi funderar på att ta någon övernattning på vägen. Vi har däremot ingen aning om om det finns nåt kul att göra någonstans? Tips mottages tacksamt!
Vi är inga naturmänniskor, mer stadsmänniskor. Men ska det vara museum så ska det vara mer interaktivt, har däremot varit på kreativum och universeum så är det liknande så njaee..

Finns det någon god vecetarisk restaurang någonstans? Här i blekinge är det svårt hitta god vegetarisk utemat så hade varit kul.

Vi har två vuxna☺️
 
Linköping? Finns mycket shopping och restauranger av all de slag. Strosa runt i centrum.
Och tex.
Fenomenmagasinet ligger i Friluftsmuseet Gamla Linköping. Det är ett upplevelsecentrum i tre våningar med över 200 experiment inom naturvetenskap och teknik. Allt ifrån hur örat fungerar till hur men slussar i Göta kanal. Man kan även prova att sitta som pilot i ett Saab 2000-plan. Nyfikenhet är det enda som krävs för att uppskatta att få testa, undersöka och laborera för att få ökad kunskap om vardagliga fenomen.
Ett besök i Cloettas chokladbod som ligger alldeles intill kan väl vara en bra avslutning på dagen.
 
heh!

Ska åka upp till stockholm men vi funderar på att ta någon övernattning på vägen. Vi har däremot ingen aning om om det finns nåt kul att göra någonstans? Tips mottages tacksamt!
Vi är inga naturmänniskor, mer stadsmänniskor. Men ska det vara museum så ska det vara mer interaktivt, har däremot varit på kreativum och universeum så är det liknande så njaee..

Finns det någon god vecetarisk restaurang någonstans? Här i blekinge är det svårt hitta god vegetarisk utemat så hade varit kul.

Vi har två vuxna☺️

Besöka Kolmården utanför Norrköping är kul även som vuxen.

Glasscafeet Smultronstället i Söderköping är väl värt ett besök.
 
Besöka Kolmården utanför Norrköping är kul även som vuxen.

Glasscafeet Smultronstället i Söderköping är väl värt ett besök.

Om man är beredd att köa i timmar, särskilt till Smultronstället i juli. Har aldrig förstått tjusningen med att köa i timmar för samma glass som säljs utan kö på flera ställen alldeles bredvid.... För mig har attraktionen blivit att betrakta den gigantiska kön, med en god glass i handen..

Men tipset om Söderköping som utflyktsstad stödjer jag helt!


Kolmården är också väldigt mycket kö på vardagar i juli.
 
Om man är beredd att köa i timmar, särskilt till Smultronstället i juli. Har aldrig förstått tjusningen med att köa i timmar för samma glass som säljs utan kö på flera ställen alldeles bredvid.... För mig har attraktionen blivit att betrakta den gigantiska kön, med en god glass i handen..

Men tipset om Söderköping som utflyktsstad stödjer jag helt!


Kolmården är också väldigt mycket kö på vardagar i juli.
Jag tror att jag har köat som absolut längst i 40 min på Smultronstället ;). Och glassnörd som jag är så brukar det bli ett och annat besök där under sommaren. Men ett tips är väl att komma på kvällen. Då är det inte så mycket kö och man slipper många barnfamiljer.


Men jag tycker att TS har fått bra tips om Linköping och Östergötland i stort. I Linköping finns även Flygvapenmuseet som även jag gillar trots att jag inte är någon museumfantast.
 
Eksjö och titta på trähus
vi kör alltid v28 norrut därefter eksjö mot mjölby när vi kör till Stockholm från Karlskrona
Aldrig E22 under sommaren
 

Liknande trådar

Småbarn Sambon ska på ett möte i huvudstaden i slutet av denna vecka. Jag och sonen vill komma iväg lite så vi hänger på. Vi kommer till sthlm...
Svar
17
· Visningar
4 480
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp