Vad göra?

caradan

Trådstartare
Köpte för ett tag sen ett äldre sto till min son. Han hade ridit ett tag och jag tänkte att det blir perfekt med egen så får han möjlighet att rida oftare än en gång i veckan på ridskola.
Det tog dock inte lång tid innan han tröttnade helt och nu varken rider eller ens går ut i stallet längre.
Och här står jag med världens snällaste och bästa ponny som bara går i hagen.
Problemet är att ponnyn är 27år men fortfarande pigg och glad och älskar att bli riden.
Men att sälja en 27åring tar emot (har känt ponnyn i många år därav köpte vi henne när hon var så gammal) men att avliva en fullt frisk ponny gör jag inte heller.
Så nu står jag med en ponny som jag letar medryttare till, men helt hopplöst då det stort sett bara är uteritter då alla bara vill hoppa och tävla.
Ponnyn mår inte dåligt av att stå men hon kunde glädja så många andra istället för att bara gå i hagen här.
Vad gör man?
 

Liknande trådar

Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
12
· Visningar
1 471
Senast: mamman
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 687
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
26
· Visningar
2 293
Senast: bobbbo
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 104
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp