Vad gör era katter i värmen?

tott

Trådstartare
Min värmeälskade siames ligger inne utslagen på min säng hela dagarna (fastän han har tillgång till rastgård med båda sol och skugga), och på kvällen kräver han action!
Vad gör era?
 
Ungefär samma som övriga dagar - sover, hojtar efter mat, chillar på balkongen, river runt och lattjar lite med mig och varandra - och fortsätter att sova invirat i allt täcke som går :D

BAD752C0-EA1B-4279-8FC2-A9516C9F6424.jpeg
 
Min sover, äter , hittar på bus av någon form. trampar på mig mitt i natten. men hon sover mest
 
Min stora sover inne ända tills solen börjar gå ner, då vill han ut, och fortsätter sova i skuggan. Blir aktiv först rätt sent.

Den lilla sover också inne, tills eftermiddagen, då vill han ut. Han blir rätt rastlös av sig och vandrar runt. Nu när det är som varmast får jag svalka honom för att han ska komma till ro. På kvällen leker han och vandrar runt.
 
Ligger mest inne till eftermiddagen då altanen får skugga, då ligger de i skuggan ute och sover istället, med mat, vatten och låda på ett par tasslängders avstånd.
 
Vår 6-åring ligger gärna och sover någonstans på dagtid. Det är väl exakt det hon brukar göra även på vintern. Men nu söker hon sig till de svalare platserna i hemmet och ligger plattare mot golvet än vanligt. På kvällen sitter hon någon timme i fönstret. Vår 3-åring beter sig precis som vanligt. Ibland ligger hon till och med och solar mitt i det hetaste solgasset. Båda äter, kissar och bajsar precis som vanligt, vilket känns jättebra!
 
Sover eller sitter och funderar på var han skå och lägga sig. Kan provligga några platser innan han bestämt sig.
 
Missia gömmer sig i skuggan någonstans (drar ut direkt på morgonen) men kommer fram om jag går ut i trädgården. Äter, dricker, bajsar och kissar som hon ska :up:
 
Jag jobbar på dagarna så jag vet inte vad katterna gör, men det jag känner till är att Räven ligger oftast väldigt still nånstans i skuggan och antagligen så sover han.

Kattungar och mammor är inne i ett rum i huset med neddragen gardin för att slippa solen. Jag tror de ligger och sover mest. De är pigga på morgonen och kvällen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
7
· Visningar
219
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
791
Senast: Hoarfrost
·
Hundhälsa Upptäckte härom dagen ett lite skorvigt område på ena kattens öra. Inte pälslöst men tunnare päls och som sagt lite skorvigt, som små...
Svar
14
· Visningar
1 234
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp