Vad gör jag med domänen?

Magiana

Trådstartare
Jag har haft en hemsida i en massa åt men förra året var ganska rörigt och jag missade att betala domänförnyelsen. Det kom ingen påminnelse heller och sajten släcktes. När jag upptäckte detta tänkte jag att jag släpper den där sajten och sa upp webbhotellet, i stället för att trixa till det och få tillbaka sajten.

Men nu fick jag en ny räkning på domänen. Jag kan inte se på whois.net att jag skulle vara ägare till domänen men räkningen kommer från rätt ställe i alla fall.

Frågan är om jag ska betala den här räkningen och sedan försöka sälja domänen. Sajten var ganska vältrafikerad.

Men jag ser två problem här. För det första vet jag inte om jag äger domänen längre och för det andra vet jag inte hur jag i så fall skulle värdera den.

Du har kort sagt inte betalt för 2016, det var därför de stängde den? Du har alltså en skuld men får ändå förnyelseavgift.

Låter konstigt. Jag hade ringt och frågat. Det låter ju som de sade upp avtalet p g a obetald avgift, men det ligger ändå kvar?

Du har kort sagt inte betalt för 2016, det var därför de stängde den? Du har alltså en skuld men får ändå förnyelseavgift.

Låter konstigt. Jag hade ringt och frågat. Det låter ju som de sade upp avtalet p g a obetald avgift, men det ligger ändå kvar?
Jag tycker också det låter konstigt. Jag borde ju ha blivit påmind av avgiften i alla fall. Eller inte fått någon ny räkning.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 512
Senast: Ava22
·
Samhälle Jag har haft mycket oväntade utgifter senaste tiden vilket gör att jag halkat efter med ekonomin. I kombination med en djup depression...
Svar
12
· Visningar
2 271
Senast: Gnist
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 420
Senast: Magiana
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 160
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka