Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag ska till Amsterdam i januari tillsammans med en vän. Han ska få resan i födelsedagspresent av mig och höjdpunkten blir att gå och se en konsert med hans favoritartist en av kvällarna men jag behöver inspiration på andra saker vi kan hitta på under resterande tid. Vi har två heldagar på oss så alla förslag mottages tacksamt.
Ingen av oss är några museumfantaster, vi föredrar att få vår dos kultur på nattklubbarna.
Bara strosa runt på De 9 Gatorna bland alla fantastiska småbutikerna! Fika på Pompadour, hur gott som helst. Det ligger ett annat café på samma gata som har tokgoda smörgåsar också Ta en drink på Blue Amsterdam, det är typ högst upp i en byggnad med fantastisk utsikt över staden, sen åt vi middag på 2 riktigt bra ställen som jag för mitt liv inte kan koma men någon annan kanske känner igen: det ena har jag för mig var en fusion restaurant mellan franskt och typ jamaicanskt och de hade en ceriserosa fondvägg Den andra restaurangen låg i ett hotell på andra sidan vattnet från Hard Rock Café. Edit: jag hittade det, den heter Midtown Grill. Oh sen åt vi de bästa burgarna på ett hål i väggen ställe i Museum kvarteren som hette The Butcher, det ser inte mycket ut men dear God vilka goda burgare! Åk på en båttur det är värt tiden. Vi var även på Heineken museet om man gillar öl, det var väldigt roligt.
Tillägg; Fusionrestauranten kan ha hetat Adam, de verkar ha gjort om men jag tycker ändå att jag känner igen det Sen åt vi jättemysig middag precis vid vattnet på ett ställe som heter Venus & Adonis, deras pepparstek var super!
Wow, superbra tips Aliche! Tusen tack!
Heineken Museum skulle absolut kunna funka, jag dricker dock inte öl (min vän gör) så är det ändå värt ett besök för min del?
Jag var där för femton år sedan och hade ett par helt fantastiska dagar i den underbara vackra staden Vi hyrde cyklar och det var härligt att bara susa omkring och se sig omkring. Vi åt helt otrolig fondue kommer jag ihåg och drack en massa spännande öl, visserligen belgisk, på en bar nära Centralstationen som hade särskilda glas och underlägg till varenda sort!
Juridik & Ekonomi Här är en till som jobbat inom socialtjänsten med barn och ungdomar i 30 år. Din historia följer det vanliga mönstret och är på intet...
Övr. Grenar Här är det lite stiltje, det har varit superstressigt på jobb och i klubben samtidigt som hästen är inne i lite tok och spook-period. Så...
Ekonomi & Juridik För ganska många år sedan hade vi en ponny utlånad till en ridskola, där var passen i ett kassaskåp men de stal hela skåpet. Har för mig...