Vad gör man???

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Nobelis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 818
N

Nobelis

Ja vad gör man en dag som denna? De är is gata i hela hagen, hästarna går barfota och jag vågar inte släppa dom där.
Jag funderar på att släppa dom i sommar hagen där de fortfarande ligger endel snö.
Men till problemet där är att i skogs delen är de gräs, vågar jag släppa dom i den hagen med risk för fång eller e jag bara nojjig, de kommer kanske bli ca 5 grader varmt i dag å mulet och vad jag vet så börjar inte gräset växa förän vid 7 grader men när är gräset farligt? när de växer? innan presis?

Dom kan ju inte stå inne.
Idag kanske med promenader men sen då?
Hur hade ni jort??

Vill ha vååår nuuuu

Sv: Vad gör man???

Finns det ingen möjlighet att dela av sommarhagen:idea:

Angående gräset så växer det när dygnsmedeltemperaturen är 5 grader eller mer. Inte för att det råkar bli fem plusgrader under några soliga timmar på eftermiddagen.

Vore ju guld att ha en icke upptrampad hage att släppa dom i!

Min kamel har fått ha boots fram med broddar på i hagen när det har varit som värst. Inte optimalt med det fungerar.

Tack för era svar :)
Svarar er båda:

Immer jo jag har delat av en bit av sommar hagen, vilket inte va så lätt pga kälen i marken men efter endel slit så gick de :bump: angående tempraturen när gräset växer och inte va ju egentligen inte frågan för de vet jag att de inte gör nu, utan frågan var när gräset är farligt ur fång synpunkt, efter att ha läst tidigare fång trådar där de skrivs att man ska akta sig för frost bitet gräs och när solen står på det då de produserar fruktan utan att växa.
Alltså undrade jag om jag skulle akta mig för gräset även nu när tempraturen inte kommer upp och de är mulet?
Är livrädd för att ponnyn ska få fång.

Dorinda ja de är fint att ha sommar hagen , men jag vill ju inte förstöra den förmycke eller orsaka fång på knodden. man skulle haft en vinter hage i reserv men de finns de tyvär inte mark till :(
Bots hade kanske funkat om man hade haft användning för dom mer än typ en vecka om året och bara fram hade inte funkat för här e rena skridsko renken :o
Jag ska nog sko i allafall den stora till nästa vinter så jag kan brodda å så får jag väll skaffa bots ändå till den lilla

Nu har dom gått i sommar hagen idag och kommer få göra till de e halk fritt i vinter hagen igen så får jag hoppas att de inte blir fång av de.

oj vad långt de blev:angel:

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
783
Senast: Lillefrun
·
Foder & Strö Vår C-ponny fick fång i början på mars, har stått på box till slutet på april och därefter i en sjukhage på ca 12x12. Nu efter sista...
Svar
3
· Visningar
1 536
Senast: MayGrace
·
Foder & Strö Vi fick snö för ett par veckor sedan som nu har regnat bort och kvar är bara blankis. En häst har sko med brodd men dom andra två är...
Svar
6
· Visningar
1 218
Senast: Kristall10
·
Hästvård Vill ventilera om det är flera som tänker som mig gällande fång. Våra hästar hade förgiftningsfång för 2 år sedan. 25 grader på dagen o...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka