Vad gör ni? 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter frukost. Sedan ska jag husera i syrummet några timmar. Börjar ha lite panik för om jag ska hinna klart med doppresenten innan lördag.

Dem är ursöta! Verkligen ett jättestort marsvin. I USA finns det nötter som har dem som husdjur, och i Sydamerika går dem som boskap istället :D

Vi bor för litet helt enkelt. Katt skulle kunna gå men isf innekatt eftersom vi bor en trappa upp, men då är problemet balkongen som inte går att näta in (fristående utan tak och mot eternitväggar). Så smådjur är väl det enda som går, men då måste jag som sagt komma på hur jag ska få plats med en bur. Vi bor jag och dottern i en tvåa på 52 kvm.

Om E repar sig kan ni låna honom några veckor så vill hon nog inte ha hund längre ;)

Dem är ursöta! Verkligen ett jättestort marsvin. I USA finns det nötter som har dem som husdjur, och i Sydamerika går dem som boskap istället :D

Vi bor för litet helt enkelt. Katt skulle kunna gå men isf innekatt eftersom vi bor en trappa upp, men då är problemet balkongen som inte går att näta in (fristående utan tak och mot eternitväggar). Så smådjur är väl det enda som går, men då måste jag som sagt komma på hur jag ska få plats med en bur. Vi bor jag och dottern i en tvåa på 52 kvm.
Skaffa en lösgående kanin? :D Eller ännu bättre, en lösgående jättekanin. Franska vädur är underbara, som hundar fast utan problem med utrymme, kan gå på låda med lite träning och är verkligen enorma personligheter. Väger runt 5-7kg som vuxna.;)

Mvh frasse-frälst

Skaffa en lösgående kanin? :D Eller ännu bättre, en lösgående jättekanin. Franska vädur är underbara, som hundar fast utan problem med utrymme, kan gå på låda med lite träning och är verkligen enorma personligheter. Väger runt 5-7kg som vuxna.;)

Mvh frasse-frälst
Vi träffade Belgiska jättar på Parken Zoo, dottern blev kär :angel: Men jag oroas för sönderbitna kablar och sånt. Kanske när vi byggt om så att dottern har eget rum :D

Letar halvt ihjäl mig efter en förrådsnyckel, städar, organiserar och allmänt fixar och donar en stund. Sen ska jag nog ta mig en vända på stan och kika lite på marknaden tänkte jag. Om jag bara finner den förbenade nyckeln :cautious:

Fixat stallet och ridit. Så skönt idag med lite sol och ingen blåst. Lilla bruna var riktigt fin idag och jobbade på bra. Nu väntar tråkigare uppgifter men måste ta tag i hemmet. 10 minuter surf till sen blir det fram med dammtrasan!

Har gjort klart hönsens inhägnad. Nu regnar det och är snorkallt ute. Ska åka in till stan och äta om en stund.

Satan i gatan så det vräker ner! Sitter, chockerande nog, på jobbet och önskar att jag kunde åka hem till djuren istället. Egentligen brukar jag sova över på jobb eftersom jag har morgonpasset imorgon men funderar på att åka hem så hästarna kan sova inne i stallet inatt.

Intagit ryggläge i soffan efter en fotoutflykt med svärmor. Maken åkte på fotboll men lämnade en påse godis hemma :love:

Roar mig med att sy detta:

20150725_150901.jpg

Men nu får det bli en paus för att åka iväg och pyssla om pållen.

Skulle ha tagit min truck for att sonen vill kopa virke i dag. Har i Florida har vi oftast dagliga tropiska regn, 10 cm pa lika manga minuter, det vraker alltsa ner. Det ar nastan sa man kan stalla klockan efter regnen ... det regnar pa eftermiddagen efter 2 pm och oftast kommer solen tillbaka efter 20 minuter till en timma. Utom i dag. Det duggar :confused: (det duggar inte i tropiska klimat. Ever.) och har gjort det i over en timma nu ... det lar inte sluta snart heller. Blir interessant att se om vi kan kopa virke i dag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
784
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 838
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
992
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 320
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka