Vad gör ni? 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag varit duktig och skickat in saker till af, fk och kommunen :up: idag fick jag också äntligen tag i min förra chef på academic work, jag har ju inte fått lön för alla de dagar jag fanns tillgänglig. "Oj, vi hade glömt det" fick jag till svar :banghead: ska iaf få pengarna i slutet av augusti så nu kanske drömmen om resa i vinter kan bli verklighet! :)

Tycker lite synd om mig själv eftersom dottern smittat ner mig med sin dunderförkylning med halsont och feber. Men det går väl över det med :)

Mulle hade en mindre Mull-ig dag idag i alla fall och vi kom iväg en lång runda.:heart Inte lätt när man är en 6-årig islandshäst som flyttat väldigt många mil och fått ny matte, nya kompisar, nytt stall och allt annat och bara gått iväg med kompisar förut när det varit ridning. Då måste man ju testa lite ibland. Särskilt om man fått byta namn till Mulle. :laugh: Det förpliktigar en del.

Har fått den yngsta i säng, han var lätt motad idag... ;) Fotbollsskola 3 h, hem, duscha, äta och med pappa och gå 9 hål på golfbanan, supernöjd eftersom de gick tillsammans med en duktig golfspelare som tog sig tiden att hjälpa sonen med hans slag, jag mötte upp i stan med fotbollskläder och så fotbollsträning 1,5 h, raka vägen till skjutbanan och sköt en serie. Sen hem, duscha igen och äta mat. Sen ramlade han i säng och låg och läste en halvtimme innan han ropade att jag skulle komma och säga godnatt så han fick sova. :love: Den stora förmågan har "sista dagarna på sommarlovspanik" och vill helst inte lägga sig alls för att kunna utnyttja timmarna så mycket som möjligt. Hon blev åtminstone glad när det kom mejl från hennes nya skola och hon hamnade i samma klass som den enda hon kände! :D

mmmmm.....det skulle jag behöva, min rygg mördar mig. Men tyvärr så behöver man ett badkar för att kunna bada :(
En sån här kanske skulle passa? :p

70401061.jpg

Jag skulle sova men fastnade på nätet och känner mig nu mer nedstämd än trött. Angående morden i Västerås - vart är Sverige på väg? Hat, rasism, ignorans, rena spekulationer, total avsaknad av källkritik, noll respekt för offren och deras anhöriga ... Nä, jag orkar inte.

Fick bröd av en kund idag (norskt bröd som är sååååå gott) och nu mår jag lite illa. Ätit för mycket.
Ligger i soffan och ser på Aladdin

Har precis kommit hem fran att leka med hundar igen. Min lilla sport rottis vagade inte riktigt springa mitt i flocken av Malle och Dobie och ett par sma snabba saker da Mallen tyckte (med ratta!) att hon 'bettedde sig' med Dobie kompisen. Men hon blev modigare och modigare och pa slutet var hon helt med i flocken.:) Inte for att hon kan springa ikapp med en Malle och en Dobie ... men inte kom hon langt efter nar hon vagade ta i.
Har rakar Mallen springa och rulla den lilla super snabba som uppenbarligen inte sag att de kom.

IMG_2893_zpspv4sxlgr.jpg

Tog en paus i kväll och åkte till sjön med hundarna. Fina Lusse, man kan inte tro att han är över 8 år, han blir som en valp på nytt när han får apportera i vattnet :love: Träffade en annan jättetrevlig hundägare och hundarna fick en ny kompis :)

Var nyss ute och ropade in ena kissen och då såg jag fyra stjärnfall :love: ....gissa vad jag önskade mig :angel: ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
777
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
979
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 310
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Starlink
  • Barn med magont

Hund, Katt, Andra Djur