Vad gör ni? 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit med och fiskat kräftor! :up: :) Jag och särbon tänkte ta en nattpromenad runt ån och det var folk överallt... vi var väldigt förvånade och kom sedan på att det naturligtvis var kräftfiske på g. Träffade ett gäng som var jättetrevliga (kanske inte helt nyktra med det var inte vi heller ;)) som hade tappat en bur (de använde inte båt). Särbon strippar glatt och hoppar i och lyckas faktiskt få upp den så sedan blev vi medbjudna på det hela :bump: Det var jättetrevligt alltihopa, de hade en liten brasa att värma sig vid och grilla lite korv. Ingen av oss hade varit med på kräftfiske tidigare så det var riktigt roligt.

En av de stora kräftorna nöp mig i tummen när jag skulle plocka den ut nätet :mad: det gör ont kan jag meddela.

Sitter på jobbet och räknar ner till jag får gå hem :) eller ska mellanlanda hos happy mealet först och sen få skjuts hem. :p

Är nervös :nailbiting:

Och så gick även denna skitbil sönder :arghh:

Jag hade också en skrotig bil när jag var student. Kostade multum att laga den jäveln hela tiden... Man tjänar inte på att köpa en billig bil (lärde jag mig i efterhand)
Sen beror det nog lite på vilken bil det är också. Min "skrotbil" var en typ 10 år gammal Renault Clio. Den hade bara gått typ 10 tusen mil när jag köpte den men hade ständiga problem och elfel typ varje vecka... Min studentkompis hade en urgammal Volvo som han aldrig hade problem med (dock slukade den bensin).

Det slutade med att pappa förbarmade sig över mig och gav mig en Toyota. Den bilen hade jag aldrig nånsin problem med!

För att jag är så fet. Går inte i de störst jobbyxor som finns :cry: försöker leve på shakes och göra nåt åt vikten men mår mest dåligt. Får ångest av att äta också, men mat är det enda som dämpar ångesten. En skitdålig cirkel mao.

Käkar syltgrottor medan jag skriver detta... :meh::angel:

Har du testat matdagbok? Jag tror inte riktigt på shakes, försök äta mat istället. Shakes fungerar säkert för vissa men för mig triggar det bara igång

Köpt ett gäng nya pingelbollar åt minitigrarna här hemma som nu rusar omkring i upphetsad lycka.

Väntar på den sista tumlaren. Läser i ridresekatalogen och gör en lista på alla resor jag vill åka på. Det blir ett livstidsprojekt att hinna med hela listan alltså!

Käkar syltgrottor medan jag skriver detta... :meh::angel:

Har du testat matdagbok? Jag tror inte riktigt på shakes, försök äta mat istället. Shakes fungerar säkert för vissa men för mig triggar det bara igång
Nej, har inte testat det för jag kan inte begränsa mig. Jag hetsäter. Då är det bättre att inte äta alls. Är beredd att skicka egenremiss för gbp nu, samtidigt som jag är rädd att det förstör mina chanser att få jobb på praktiken eftersom det kan bli lång sjukskrivning. Bajsliv typ. :down:

Är inne på jobbet och kör lite övertid. Jag har haft semester, tyvärr har värmen gjort att jag inte kunnat göra allt skoj jag ville göra. Tur jag har semester om fyra veckor igen :)
Känner mig lite deppig eftersom mamma som bjudit in sig på grillat hos mig vräker ur sig hur fet jag är det första hon gör. Oj, så avslappnad jag var under middagen sen. Satt mest och försökte att inte börja gråta..

Nej, har inte testat det för jag kan inte begränsa mig. Jag hetsäter. Då är det bättre att inte äta alls. Är beredd att skicka egenremiss för gbp nu, samtidigt som jag är rädd att det förstör mina chanser att få jobb på praktiken eftersom det kan bli lång sjukskrivning. Bajsliv typ. :down:

Tyvärr kommer en gbp inte lösa det problemet. Efter en tid kommer du vara tillbaka i samma problem. Känner till många som gjort op, tappat massor av vikt men nu några år senare återgått till samma pga att de lyckats töja ut magsäcken igen och återgått till att äta som de gjorde innan

Vore det inte bättre om du kunde få remiss till psykolog och dietist?

Tyvärr kommer en gbp inte lösa det problemet. Efter en tid kommer du vara tillbaka i samma problem. Känner till många som gjort op, tappat massor av vikt men nu några år senare återgått till samma pga att de lyckats töja ut magsäcken igen och återgått till att äta som de gjorde innan

Vore det inte bättre om du kunde få remiss till psykolog och dietist?
Jo, jag ska försöka det också. Det allra bästa vore en kombination av båda. Jag orkar inte kämpa mig blå för minimala resultat längre.

@Ninnurur: Jag håller med @tornblomma , du behöver hjälp med ditt mående innan en operation kan komma ifråga. Sedan ska du komma ihåg att du är en underbar människa och det var jättetrevligt att få träffa dig och jag hoppas verkligen jag får göra det igen. Du har också en jättefin liten jänta som verkar ha glimten i ögat (som sagt, det kanske blir lite väl spännande ibland!).

När man mår dåligt för en sak är det lätt att man inte ser det som är bra också *stor kram*

@Ninnurur: Jag håller med @tornblomma , du behöver hjälp med ditt mående innan en operation kan komma ifråga. Sedan ska du komma ihåg att du är en underbar människa och det var jättetrevligt att få träffa dig och jag hoppas verkligen jag får göra det igen. Du har också en jättefin liten jänta som verkar ha glimten i ögat (som sagt, det kanske blir lite väl spännande ibland!).

När man mår dåligt för en sak är det lätt att man inte ser det som är bra också *stor kram*
Det svåra är att få hjälp med hetsätning/övervikt. Dietisterna säger ofta att det bara är att äta rätt. Jotack, jag vet det, jag fixar det bara inte. Eller så äter jag för mycket av det också. Jag ska försöka orka ta tag i det där och leta efter terapeut. Men jag vet inte om jag orkar vänta på långsam viktnedgång... Blä.

Men tack :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
781
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
982
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 310
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025