Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har snarare tvärt om. Det brukar rassla till och sedan är det gjort. Det finns nog många orsaker bakom varför det inte alls händer så mycket som jag tycker att det ska göra. Jaja...i morrn är en ny dag. Ska se om jag kan producera någon text då. Bästa vore om de vore klara på söndag, då har jag 1-1,5 veckas ledigt. ;)
Lycka till. :up:

Var uppe för länge igår. Halv två två var klockan innan jag la mig. Frös dessutom så pass att jag fick upp och hämta raggsockor plus ta fram kabeln till värmefilten. Då har jag ändå haft två täcken (värmegrad 1+3 från ikea) och värmefilt i microfleece, och ändå frös jag... dags att ta fram vintertäcket känner jag.

Kan ju bli spännande upp halv sju imorgon för att åka till skolan och ha tenta.

Nu den stora frågan, smoothie eller rostat bröd till frulle :confused:

@Trott: Här blev det äggröra :up: givetvis tillagad på vedspisen :D jag kommer inte ihåg när jag använde en spisplatta senast :up:
Fick bli rostat bröd här, gjorde slut på nya favoritmarmelanden, päronmarmelad. Sån liten fyrkantig burk som brukar säljas för typ en 10a på affären :D
Mys med vedspis! Mamma har sån, men det var längesen den användes till nått mer än avlastningsyta... När vi var mindre, användes den ofta på jul, för att kunna laga all mat och även hålla en del av det varmt.

Men de har stängt idag. :(

Hur räddar man en diskmedel-skadad då?

Olja och salt (om den är smutsig). Man skrubbar den med salt och olja om den är smutsig, sköljer ur med vatten och värmer sedan upp den med olja i. Tar av den när det är ordentligt varmt och sedan får oljan stå och dra in. Torka sedan ur den och den är klar att använda. Upprepa vid behov (om den är illa däran kan man få värma den med olja flera gånger innan den går att använda).

Olja och salt (om den är smutsig). Man skrubbar den med salt och olja om den är smutsig, sköljer ur med vatten och värmer sedan upp den med olja i. Tar av den när det är ordentligt varmt och sedan får oljan stå och dra in. Torka sedan ur den och den är klar att använda. Upprepa vid behov (om den är illa däran kan man få värma den med olja flera gånger innan den går att använda).
Okej, tack. Då får jag ge mig ut på skattjakt :)

Då har jag gjort klar 2 långa grytlappar och 2 runda i det rosa/gröna tyget med rosor som kunde synas på insta-bilden jag länkade till här igår :) Nu ska jag köra igång med @Ninnurur fyrkantiga grytlappar :)

Kan du sy hundtäcken? Hittar aldrig något passande till min krake! Modell större chihuahua med snopp :p..... alla täcken täcker pillevippen på honom eller sitter dåligt över bogen på honom så dom åker bakåt :banghead:

Helt hoppslöt att hitta något som sitter bra!

Kan du sy hundtäcken? Hittar aldrig något passande till min krake! Modell större chihuahua med snopp :p..... alla täcken täcker pillevippen på honom eller sitter dåligt över bogen på honom så dom åker bakåt :banghead:

Helt hoppslöt att hitta något som sitter bra!
Haha jag har aldrig försökt! Kan kan jag nog, men har tyvärr ingen hund i närheten att experimentera mönster på :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 175
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 200
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 770
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka