Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ett täcke jag sytt själv som sitter perfekt på min och även på många andra hundar, det är en modifierad modell av det täcket som satt bäst på honom. Har tagit bort onödiga saker som gör att täcket är svårt att få på en hund, har problem med stela fingrar på vintern och då vill jag ha så lite pill som möjligt på ett hundtäcke.

MEN jag hatar att sy även om jag kan det hyfsat bra så jag avstår gärna från det och låter någon som tycker det är roligt göra det istället :angel:

Fundera över hur du vill ha det, jag kan posta mitt täcke, rita av det mm det är du som är expert på detta område, inte jag ;)

På börjat kvällsmaten, det ska bli lasagne så nu är köttfärsen klar så ska jag lägga ihop den sen innan jag ska åka med sonen på innebandy så får dottern eller maken stoppa in den i ugnen senare.

Borde påbörja städningen men jag känner inte för att göra det idag. Inser att mina rutiner fallerar, städar alltid på torsdagar!

@Pigalle Ja tänk om nån hade svaret...

@stjarnhimmel Jag är slutkörd. Min ork är slut. Jag har ingen motivation till skolan och kommer sällan iväg dit alls.
Att bryta med min far var klokt men hans ord ringer högre än någonsin i mina öron och jag känner mig inte värd skiten under skorna typ.
Jag vaknar varje morgon efter nätter där jag panikvaknar flera gånger om och så sover jag på dagarna i stället för att orka något.
Det var väl inte riktigt här jag hade tänkt vara just nu i livet. samtidigt är jag livrädd för att inte lösa allt med ekonomi och jobb nu när skolan slutar. Jag är trött på att vara ensam om allt. Ensam om livet.

Jag har ett täcke jag sytt själv som sitter perfekt på min och även på många andra hundar, det är en modifierad modell av det täcket som satt bäst på honom. Har tagit bort onödiga saker som gör att täcket är svårt att få på en hund, har problem med stela fingrar på vintern och då vill jag ha så lite pill som möjligt på ett hundtäcke.

MEN jag hatar att sy även om jag kan det hyfsat bra så jag avstår gärna från det och låter någon som tycker det är roligt göra det istället :angel:

Fundera över hur du vill ha det, jag kan posta mitt täcke, rita av det mm det är du som är expert på detta område, inte jag ;)
Du kan ju rita av det, och ta lite mått på det, eller om du tycker det är enklare att skicka det till mig, det kvittar mig :)

Jag är slutkörd. Min ork är slut. Jag har ingen motivation till skolan och kommer sällan iväg dit alls.
Att bryta med min far var klokt men hans ord ringer högre än någonsin i mina öron och jag känner mig inte värd skiten under skorna typ.
Jag vaknar varje morgon efter nätter där jag panikvaknar flera gånger om och så sover jag på dagarna i stället för att orka något.
Det var väl inte riktigt här jag hade tänkt vara just nu i livet. samtidigt är jag livrädd för att inte lösa allt med ekonomi och jobb nu när skolan slutar. Jag är trött på att vara ensam om allt. Ensam om livet.
Jag förstår hur du känner (utom det med att bryta med sin far, för nått sånt har inte jag gjort) och det är för jävligt! Har du vart iväg och pratat med läkare, kurator eller liknande? Jag var ju iväg till läkaren, och hon beordrade mig att ringa kurator och ha KBT, men jag har tyvärr inte tagit tag i det än. Tror dock det skulle vara bra. Vet du skrev att du inte ville ha sömntabletter tidigare i tråden, men kanske kan vara lönt att prova? Jag fick några snälla, Propavan tror jag dom hette eller nått åt det hållet, ej beroendeframkallande. Dock lite för snälla tycker jag, funkar inte alltid men känner mig iaf mer utvilad efter jag sovit med dom.

Nyss vart på Ica, hade så bra rabatter på kortet i "mina varor" så tänkte jag åker å handlar lite. Tji fick jag, inte en enda rabatt har gått in såg jag på kvittot nu :rage: Bara åka tillbaka dit och klaga. Halva priset på tandkräm ProEmalj (ca 15 kr rabatt), tvättkapslar 25% (10 kr), Gräddfil 20%, ProViva shot 10 %. Tillsammans gör det ju en del kronor :meh:

Väntar på att få åka hem. Vet inte längre om det är helt bestämt med kontoret till mig så jag vågar inte börja inreda. Blir lite less, men som praktikant så är det väl bara att följa med i svängarna antar jag...

Jag förstår hur du känner (utom det med att bryta med sin far, för nått sånt har inte jag gjort) och det är för jävligt! Har du vart iväg och pratat med läkare, kurator eller liknande? Jag var ju iväg till läkaren, och hon beordrade mig att ringa kurator och ha KBT, men jag har tyvärr inte tagit tag i det än. Tror dock det skulle vara bra. Vet du skrev att du inte ville ha sömntabletter tidigare i tråden, men kanske kan vara lönt att prova? Jag fick några snälla, Propavan tror jag dom hette eller nått åt det hållet, ej beroendeframkallande. Dock lite för snälla tycker jag, funkar inte alltid men känner mig iaf mer utvilad efter jag sovit med dom.
Propavan har jag också, de funkar väl hyfsat alla fall tycker jag. Jag fick dem för att slippa vakna på nätterna

:banghead: Pratat med min mor... Snacka om mästare på att försöka lägga skulden på alla andra än sig själv... Ids inte ens berätta, energin tog slut... Jag som hade en så bra dag :(

Propavan har jag också, de funkar väl hyfsat alla fall tycker jag. Jag fick dem för att slippa vakna på nätterna
Ja om jag tar 2 så funkar dom oftast, men har haft ett par nätter där dom inte funkat alls, varken att somna eller hålla sig sovande.

Jag har bokat tid med kuratorn men det dröjer ytterligare några veckor unna jag har tid där.
Propavan fungerar inte alls för mig. På en halv tablett känner jag mig drogad hela dagen efteråt så det funkar inte alls. :down:

Jag sitter här och funderar varför det är så svårt att respektera andras åsikter och visa hänsyn, kommer nog inte bli mycket klokare på det. Så nu lägger vi energin på något annat. Ska snart ta in hästen och förbereda oss inför hopplektionen ikväll. :up:
Sista gången vi kan rida till träningen, tror att nästa gång den är, så är det nog för mörkt att rida dit.

@Pigalle Ja tänk om nån hade svaret...

@stjarnhimmel Jag är slutkörd. Min ork är slut. Jag har ingen motivation till skolan och kommer sällan iväg dit alls.

Känner igen känslan. Så där kände jag när jag separerade från sons far. Kände mig så ensam, utaför och jag fick klara allt på egen hand. Har familj men dom bor 100 mil från mig, visst finns dom där via telefon men jag ville ha någon hemma och inte vara ensam, någon jag kunde träffa och dricka kaffe med, någon nära mm

Trodde att jag pga min MS skulle vara dömd att vara ensam resten av mitt liv. Kunde ju aldrig tro att någon ville dela sitt liv med mig som var sjuk och enstående med en tonårsgrabb.

Det är inte riktigt likadant som för dig men känslan av ensamhet fanns där.

Provat träffa läkare? Terapeut?

Jag har gått på både insomningstabletter och sömntabletter pga ursusel sömn, min hjärna gick på högvarv hela tiden och jag kunde inte somna och somnade jag vaknade efter några timmar och hade panik för att jag missat något möte som jag skulle ha. Jag trodde att klockan var 17 på dagen istället för 5 på morgonen mm. Det blev ohållbart till slut och det blev bara värre och värre så för att bryta mönstret fick jag "lära" min kropp att slappna av och sova på nätterna.

Numera äter jag inget av utan tar en svag dos av en antideppressiv medicin som gör mig trött och jag sovet gott på nätterna då. Nu har även mina drömmar kommit tillbaka, dom har varit borta länge. Nu är jag pigg när jag vaknar och har börjat drömma normala drömmar igen. Tidigare drömde jag ofta om mord, kidnappningar, rån, otrohet mm vaknade ofta i panik och svettig.

Jag önskar ingen att ha det så, det är hemskt att gå igenom detta men du är öppnare om allt än vad jag var när jag gick igenom separationen vilket är positivt och hjälper dig att bearbeta allt. Jag var bara tyst och sa åt alla att jag bara mådde bra och att det var skönt att vara själv igen vilket bara var en lögn. Jag grät mig till sömns många nätter då.

Jag har bokat tid med kuratorn men det dröjer ytterligare några veckor unna jag har tid där.
Propavan fungerar inte alls för mig. På en halv tablett känner jag mig drogad hela dagen efteråt så det funkar inte alls. :down:
Så olika det kan vara! Jag har haft kvällar där jag trots jag tagit 2 tabletter inte alls blir trött och tar typ flera timmar innan jag somnar...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 175
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 200
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 770
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka