Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför undrade du var jag bor? Nu blir jag ju nyfiken!

För att jag helt enkelt "vet" vem du är IRL, o du vet vem jag är. ;) (Jag fanns med på ett hörn under "raderad-tiden").
Jag fick det helt enkelt inte att stämma med det jag "visste", att du bodde i V-ås, med att du flyttat 100 mil. Försökte lägga ihop ett + ett
med informationen som du gav, jag fick det helt enkelt inte att gå ihop. Därav att jag frågade var du bodde. :)

Skapat ännu mer fundering om vem jag är? ;)

För att jag helt enkelt "vet" vem du är IRL, o du vet vem jag är. ;) (Jag fanns med på ett hörn under "raderad-tiden").
Jag fick det helt enkelt inte att stämma med det jag "visste", att du bodde i V-ås, med att du flyttat 100 mil. Försökte lägga ihop ett + ett
med informationen som du gav, jag fick det helt enkelt inte att gå ihop. Därav att jag frågade var du bodde. :)

Nu blev ju jag sjukt nyfiken... Då borde jag också vet vem du är, men jag är notoriskt dålig på att "känna igen" folk på nätet... :o

Har ingen matinspiration inför helgen.
Någon som vet om det finns någon matkasse man kan beställa idag och hämta i helgen?
Har kollat på de vanliga.. och hittar inte..

Har du en kokbok hemma?
Då slår du upp sidan 158 och lagar det på lördagen och sidan 73 på söndagen :D

P.s vad blev det? :p
Vet inte. är på jobbet.
Jag ville ha en matkasse då jag inte orkade hitta på något.

annars får tråden bestämma min meny för helgen.
Jag vill dock inte ha för grovt kött, gillar inte viltsmaken. Inte för mkt vitt bröd och pasta varje dag funkar inte.

Go tråden!

Nu blev ju jag sjukt nyfiken... Då borde jag också vet vem du är, men jag är notoriskt dålig på att "känna igen" folk på nätet... :o

Japp, det borde du göra. För jag "vet" vem även du är. ;) För jag har varit hemma hos dig.

Fast... jag gick då under ett annat nick. ;)

Vet inte. är på jobbet.
Jag ville ha en matkasse då jag inte orkade hitta på något.

annars får tråden bestämma min meny för helgen.
Jag vill dock inte ha för grovt kött, gillar inte viltsmaken. Inte för mkt vitt bröd och pasta varje dag funkar inte.

Go tråden!

Ok... fisk? En laxbit som du skickar in i ugnen med lämplig kryddning. Köp en färdigsås alternativt gör en gräddfilssås (gräddfil, gräslök eller rödlök, ishavsrom, salt, svartpeppar och en liten dutt honung... eller skippa rommen och ha i lite örter istället). Till det grönsaker (ugnsrostade kanske?) och potatis (eller ta mer grönsaker och skippa den).

Kyckling. Antingen köpa en färdiggrillad eller göra en kycklinggryta: Kycklingfilé eller kycklinglår i bitar som steks. Blanda den stekta kycklingen med curry paste, vitlök, saffran, lök, kycklingfond och kokosmjölk eller creme fraiche. Låt puttra tills kycklingen är klar, smaka av. Ät med ris eller nudlar och wokgrönsaker (eller bara grönsaker). Har du testat shirataku/konnyakunudlar? Ifall din mage kanske tål dem bättre. Willys har till bra pris. Grytan går att göra med fläsk också.

Tillägg: Eller om du vill vara riktigt dekadent, köp en färsk hummer i fiskdisken och ät den med majonäs, bröd och lite hackad rödlök. Champagne till :up: :D

Senast ändrad:
Då är även en annan blivit "dumpad"... skrivit med en kille sen innan sommaren, vart tal om att ses med våra scheman har krockat hela tiden (han bor i Östersund, alltså runda slängar 120 mil emellan). Vart tyst några dagar och inatt hade jag fått ett meddelande: "Hej! De har varit lite körigt här sista dagarna, och jag har något att berätta för dig. Jag har börjat träffa mitt ex igen lite försiktig för å se om de finns något kvar där så vi får lägga oss lite på is så länge, hoppas inte du blir ledsen eller så, jag fortsätter gärna å skriver med dig i alla fall tills jag vet något annat:)"
Självklart blir jag ledsen! Och vad fan, är jag nått andra hands alternativ? :arghh:O_o:cry:
Precis vad jag behöver nu.... :turd:

:(

20 mun kvar innan tåget kommer... sen hem å in på Telia.. hoppas jag slipper tjafsa. Det är inte min starka sida ens i vanliga fall.

Ok... fisk? En laxbit som du skickar in i ugnen med lämplig kryddning. Köp en färdigsås alternativt gör en gräddfilssås (gräddfil, gräslök eller rödlök, ishavsrom, salt, svartpeppar och en liten dutt honung... eller skippa rommen och ha i lite örter istället). Till det grönsaker (ugnsrostade kanske?) och potatis (eller ta mer grönsaker och skippa den).

Kyckling. Antingen köpa en färdiggrillad eller göra en kycklinggryta: Kycklingfilé eller kycklinglår i bitar som steks. Blanda den stekta kycklingen med curry paste, vitlök, saffran, lök, kycklingfond och kokosmjölk eller creme fraiche. Låt puttra tills kycklingen är klar, smaka av. Ät med ris eller nudlar och wokgrönsaker (eller bara grönsaker). Har du testat shirataku/konnyakunudlar? Ifall din mage kanske tål dem bättre. Willys har till bra pris. Grytan går att göra med fläsk också.

Tillägg: Eller om du vill vara riktigt dekadent, köp en färsk hummer i fiskdisken och ät den med majonäs, bröd och lite hackad rödlök. Champagne till :up: :D
Låter gott.
Det är dock ofta sånt jag lagar så funderar på om jag ska göra något annat.. KAndke med vit fisk?

Frågan är, vin eller inte vin? Eller kanske någon öl? Eller? Liksom jag har ju redan spenderat det mesta av min lön, det kanske borde firas eller?

I tillägg, jag behöver äta middag men är inte alls sugen.Tillgängligheten för personer att äta middag eller dricka ett glas eller två av alkohol är typ lika med noll. Typ.

Spännande, 10 nummer före mig i teliabutiken... :wtf: med min tur tvärvägrar dom och menar på att det är mitt fel på nått vänster att jag inte kan ha 40 gb...

Oj hmmm alltså det här kommer att vara i mina tankar i typ 100 år nu om du inte kläcker ur dig vilket ditt gamla nick var :angel:

Sedan kommer jag att sätta mig och läsa igenom alla dina inlägg mm, du kommer att känna dig förfölj och jag blir besatt av att komma på vem du är :-P

Ge mig iallafall en hint om vem du är! Please :heart:heart:heart:heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 382
Senast: Edla
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 160
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 200
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 750
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår