Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter och funderar på vad tusan jag ska roa mig med i veckan. Det är renovering här hemma och jag kommer att vara hemma hela dagar (inte alla dagar i veckan, men ett par stycken blir det.) och jag vet inte vad jag ska göra. Går inte stänga in sig, i alla fall inte då de två rum som tas först är under fix. Sedan kan jag stänga in mig i sovrummet. Lär sitta i vardagsrummet. Så, bästa måste-vara-hemma-under-renovering-tips? :) Filmtips eller vad som helst uppskattas!

Börjar redan bli kär i katten. Vilken katt vi köpt! Hon trevade runt lite osäkert i hela huset men blev sedan tillräckligt säker att hon stod i soffan med 2 åringen bredvid sig. Sen upp på ovanvåningen och markerade direkt de ställen vi funnit möss på. Efter att kikat runt hela huset,ätit en massa mat och myst med hela familjen flera gånger så ligger hon nu på sonens skötbädd och sover :love:

Just nu sitter jag helt slut på en stol och käkar ostbågar som blev över från tösens kalas som äntligen tog slut för en stund sen.

Och så passar jag på att dissa föräldrar som tycker det är jobbigt att meddela om deras barn har allergier :mad:
Förra året så kom det några ungar som inte tålde laktos och föräldrarna meddelade inte detta så vi stod där som fån ungefär.
I år skrev vi på inbjudan att meddela om det finns allergier. En hörde av sig om nötter men ingen om laktos trots att dom barnen som inte tålde det förra året skulle komma detta året igen.
Nu under kalaset så frågade vi om det var någon som var allergisk och inte mindre än 3 barn räckte upp handen och sa att dom inte tål laktos. Hur tänker såna föräldrar :confused: :mad:
Som tur är så kan jag och min man tänka själva så vi bakade och bjöd på så mycket som gick laktosfritt till allihopa :idea:
Så slapp vi tänka på det. Men så jävla jobbigt kan det inte vara att skicka ett sms om allergier :confused: :banghead:

Annars var kalaset lyckat :D

Kurerar min rygg genom att ha legat i sängen nästan hela dagen och fick låna dotterns skoldator så jag kunde skriva samtidigt. Dessvärre kunde jag inte göra fotnoter samtidigt så det får jag göra i efterhand... :cautious: Men det blev en hel del skrivet åtminstone. :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 338
Senast: Edla
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 139
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 188
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 744
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur