Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
:heart:love::heart:love:
Den där boosten behövde jag :)
Än så länge är vi på läskoden, och den är snart knäckt! Jag oroar mig mest för matten och grammatiken sen. Jag vet ju hur det ska vara men jag har ingen aning om varför, något som inte alltid uppskattats av lärare :D
Grammatik verkar de ha slutat med helt, åtminstone om man ska gissa efter att ha läst lärarnas brev... :cautious: ;)
Matten försöker vi helt enkelt lära oss tillsammans, maken är visserligen duktig på matte men det hjälper inte så mycket när han tar för givet att dottern ska förstå eftersom han gör det. Så istället hjälps jag och dottern åt att försöka reda ut begreppen, än så länge så har jag lite koll och kan leda i rätt riktning men jag måste kolla och dubbelkolla allt för att vara säker. ;)
Sonen å sin sida har fått sin pappas mattehjärna och räknar ut komplicerade tal i huvudet :cautious: men där får vi kämpa lite mer med läsning och skrivning.

Det är helmysko... igår var jag helt inställd på att det var fredag. Jag har samma känsla idag :confused: :confused:

Undrar vad jag känner att det är på fredag... :cautious:

Jag är ledig så nu ska jag somna om :D (Dagen kommer innehålla nagelfixande, stall, dammsuga uppe och nere, laga mat, baka paj och försöka bleka håret :p )

Bestämde mig för att inte ställa klockan då jag inte fått något svar på om det kommer hantverkare hit eller inte. Vaknade lite i sju iaf så nu sitter jag här och väntar, igen..

Grammatik verkar de ha slutat med helt, åtminstone om man ska gissa efter att ha läst lärarnas brev... :cautious: ;)
Matten försöker vi helt enkelt lära oss tillsammans, maken är visserligen duktig på matte men det hjälper inte så mycket när han tar för givet att dottern ska förstå eftersom han gör det. Så istället hjälps jag och dottern åt att försöka reda ut begreppen, än så länge så har jag lite koll och kan leda i rätt riktning men jag måste kolla och dubbelkolla allt för att vara säker. ;)
Sonen å sin sida har fått sin pappas mattehjärna och räknar ut komplicerade tal i huvudet :cautious: men där får vi kämpa lite mer med läsning och skrivning.
Jag hoppas verkligen att jag överlever, men som sagt, vi har kusinen också ;) Hon har gått på extra matteklubb hos studenterna på Polacks så där finns mattehjärnan!

@prallan - jäkla bajsmänniskor! :turd::turd::turd:

Ska röja på kontoret , planen är att kunna städa spindelväv i taket, få upp gardiner och dammsuga golvet vid lunch. Med vild 2 åring, foglossning som iofs börjar bli bättre (?!) så får det ta tid :p

För dit in åkte de lådor som liksom blev över. Hur det nu kan bli saker över när vi flyttat till dubbelt så stort boende :confused:
Dörren där det finns en lista leder in till tvättstugan, och strax på höger sidan om fotografen finns en skrub med kassaskåp. (undrar om de glömt pengar i skåpet :angel:) och på vänstra sidan om fotografen finns en vägg med garderober.

b168051.jpg

Jag har 16,5 grad inomhus och är så nöjd så :p

Det är OK på dagen men på kvällen när jag sitter still vill jag gärna få det lite mysigare :D

Ni kan få låna mitt hus över vintern. Är det riktigt kallt och man inte eldat ordentligt kan det vara 13 grader på morgonen :cautious:

Samma här! :p På vintern får man inte vara lat med att starta elden för det straffar sig dagen efter ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 372
Senast: Edla
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 143
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 189
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 746
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna