Vad gör ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gör en "tornblomman" och dricker vin.
Haft en helt fantastisk dag med sol, pyssel med hundar och trädgård och tillslut stuvade vi in alla hundar och kidsen och åkte till en liten insjö för sommarens första dopp. Ja, hundar och ungar badade. Jag och sambon hade tyvärr åkt ifrån våra överlevnadsdräkter som vi behöver för att bada under 25 graders vattentemperatur, så vi stod över.

Jag la mig precis i sängen. Dags för skönhetssömnen!

Innan dess så bytte jag ut tanden jag drog ut på tösen innan ikväll mot en guldtia. Hon blev så glad att jag fick ut tanden för nu skulle ju tandfen komma inatt :love: :D
Ler bara jag tänker på hur glad hon kommer vara imorgon när hon kommer springandes till mig för att berätta att hon varit här inatt :love:

Å tänk vad livet hade varit roligt om man trodde sånt där var på riktigt som vuxen. Tandfen, jultomten, enhörningar...
Så härligt att hon ändå är snart 7 och tror på tandfen. Jultomten håller hon på att avslöja. Hon har sagt att hon tror det är farfar utklädd med låtsasskägg :nailbiting: :p

Nej, natti natti på er!

Jag la mig precis i sängen. Dags för skönhetssömnen!

Innan dess så bytte jag ut tanden jag drog ut på tösen innan ikväll mot en guldtia. Hon blev så glad att jag fick ut tanden för nu skulle ju tandfen komma inatt :love: :D
Ler bara jag tänker på hur glad hon kommer vara imorgon när hon kommer springandes till mig för att berätta att hon varit här inatt :love:

Å tänk vad livet hade varit roligt om man trodde sånt där var på riktigt som vuxen. Tandfen, jultomten, enhörningar...
Så härligt att hon ändå är snart 7 och tror på tandfen. Jultomten håller hon på att avslöja. Hon har sagt att hon tror det är farfar utklädd med låtsasskägg :nailbiting: :p

Nej, natti natti på er!
Min son trodde på någon form av tandfe tills han var 9 (han har varit sen med att tappa sina tänder) och tomten gick att köra med tills han var 8 tack vare ett byte av tomte. Han höll på att genomskåda den förra ;)
Underbara, härliga, ärliga ungar :love:

natti tillbaka

Funderar på om det kanske inte är dags att sova nu. Bävar lite inför morgondagen då det ska bli en bit över 30 grader och jag ska sitta på ett minilitet kontor tillsammans med åtta andra människor.

Nej gott folk. Nu ska jag och Harry Bosch gå och lägga oss och mysa lite.
Sov gott på er :)

Min son trodde på någon form av tandfe tills han var 9 (han har varit sen med att tappa sina tänder) och tomten gick att köra med tills han var 8 tack vare ett byte av tomte. Han höll på att genomskåda den förra ;)
Underbara, härliga, ärliga ungar :love:

natti tillbaka

Klockan 05.17 kom en liten tjej och väckte mig för att visa tian :meh: :love: :p
Hon fick dock gå och lägga sig igen :p

Vi bytte ut tomten förra året faktiskt. Då var det min man som var tomte och farfar satt med henne och öppnade paket. Det funkade :D
Får se hur vi gör detta året. Hade varit kul om tomten levde på riktigt ett år till för henne.

------------

Nu är det dags att kliva upp, fixa ungarna till fritids och sen jobba några timmar :)

Försöker bestämma mig för om jag ska fasta idag eller inte, ska hjälpa en kollega röja skrot och skräp plus vända dygnet till natt igen. Hm blir nog ingen fasta idag, kan göra det imorgon när jag jobbar istället :p

Försöker hålla lugnet. Såg på jobbmobilen att chefen hade ringt igår när jag var ledig. Ringe upp honom nyss och han sa att han ville ha ett snack med mig imorgon fm.
Han håller på med uppsägningar eftersom vi får så få elever i länet just nu. Försöker febrilt tänka hur det ser ut med olika utbildningar, på vilka orter och vilka som anställts efter mig.

Dricker kaffe och äter körsbärstomater och läser en hästblogg. Jag har haft semester i 2 1/2 vecka (av 4) och det har varit skönt såklart, men i dag är nästan första dagen då det känns helt avslappnat.

Sedan läser jag på så många ställen just nu, främst Instagram, att man ska leva sin dröm och liknande. Så jag försöker också komma på vad min dröm är. Jättetråkigt och känns mesigt att inte ha en. :D Men det är nog en annan tråd.

Dricker kaffe och äter körsbärstomater och läser en hästblogg. Jag har haft semester i 2 1/2 vecka (av 4) och det har varit skönt såklart, men i dag är nästan första dagen då det känns helt avslappnat.

Sedan läser jag på så många ställen just nu, främst Instagram, att man ska leva sin dröm och liknande. Så jag försöker också komma på vad min dröm är. Jättetråkigt och känns mesigt att inte ha en. :D Men det är nog en annan tråd.
Den Stora Drömmen.
nä - jag har ingen heller. Nöjd om jag är i sammanhang där jag gör nytta och mår bra.

Starta gärna den tråden! Jag har inte heller någon dröm och har börjat tycka att myten om drömmens viktighet är skadlig.

Känner mig en aning mosig och trött, bästa massören kom på hembesök istället för att jag skulle åka iväg och så fick jag fika hos grannen efter som även är massörens mamma... :D Så nu är jag lite öm i kroppen men det blir nog bra om ett par dagar, sen ska jag få massage igen om typ 14 dagar eftersom det visst var lite muskelknutor som fanns kvar... Hon ville inte ta i mer eftersom jag kippade lite efter andan... :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi För flera år sen pratade jag med SBAB och fick reda på att man bara kan få bolån på bostad med vattentoalett. Jag tänker ev börja leta... 2
Svar
36
· Visningar
1 978
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Som barn lärde jag mig att man alltid ska knäcka ägg i en skål för att kunna sortera ut ett dåligt ägg innan det hamnar i stekpannan... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 630
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 269
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka