Vad gör ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alice sover oftast utan täcke, eller med bara en fleecefilt. Hon har aldrig sovit på golvet förr och snarkar ju sen länge nu så jag kan inte fråga henne. Men hon brukar inte reagera på konstigheter så det får nog bli så! Det är snart dags att sova för mig också ju, nu när det äntligen börjar bli behaglig temp inne. Har vidöppet åt två håll och fläkt i fönstret åt det "kalla" hållet.

Både Mathilde och jag brukar ha ett tomt påslakan i sängen. Det brukar nästan alltid ligga bredvid eftersom vi är för varma :p
Låt Alice bädda som hon vill ha det på golvet så blir det nog hur bra som helst.

Mathilde kan sova var som helst. Precis var som helst. Här är en bild från när vi satt som hinderdomare på fälttävlans-EM förra året. Några meter bort galopperade och hoppade hästarna. Runt oss gick publik och pratade samtidigt som speakern pratade i högtalarna och jag och övriga domare blåste i våra visselpipor.
10378161_10152991060126102_5052684224785091149_n.jpg

Både Mathilde och jag brukar ha ett tomt påslakan i sängen. Det brukar nästan alltid ligga bredvid eftersom vi är för varma :p
Låt Alice bädda som hon vill ha det på golvet så blir det nog hur bra som helst.

Mathilde kan sova var som helst. Precis var som helst. Här är en bild från när vi satt som hinderdomare på fälttävlans-EM förra året. Några meter bort galopperade och hoppade hästarna. Runt oss gick publik och pratade samtidigt som speakern pratade i högtalarna och jag och övriga domare blåste i våra visselpipor.
10378161_10152991060126102_5052684224785091149_n.jpg
Jag bäddade, lyfte ner henne varpå hon vaknar till och lägger sig tillrätta och sover vidare :) :up:

Hon brukar också sova överallt. Framförallt så sover hon tungt! Förra sommaren bar jag hem henne från föräldrarna sovandes, det är ändå nästan 200 m att gå :D fast bäst somningen gjorde hennes kusin för några år sen. Han stod med fötterna på marken och överkroppen i hammocken och gungade. Helt plötsligt inser jag att det har slutat gunga, då sover ungen! Mitt i rörelsen! :rofl:

Jag bäddade, lyfte ner henne varpå hon vaknar till och lägger sig tillrätta och sover vidare :) :up:

Hon brukar också sova överallt. Framförallt så sover hon tungt! Förra sommaren bar jag hem henne från föräldrarna sovandes, det är ändå nästan 200 m att gå :D fast bäst somningen gjorde hennes kusin för några år sen. Han stod med fötterna på marken och överkroppen i hammocken och gungade. Helt plötsligt inser jag att det har slutat gunga, då sover ungen! Mitt i rörelsen! :rofl:

Det är skönt att Mathilde sover så bra överallt. Det är extra effektivt på resor av olika slag. Sätt oss i ett flygplan så är det "Klara-färdiga-sov" :rofl:

Det är skönt att Mathilde sover så bra överallt. Det är extra effektivt på resor av olika slag. Sätt oss i ett flygplan så är det "Klara-färdiga-sov" :rofl:
Alice sov större delen av resorna till och från Egypten. :D i vintras var vi i Köpenhamn och hon somnade 10 min innan landning. Då kunde jag bära henne av planet, genom gaten, terminalen, sky city, rulltrappor och på,tåget hem. Fick väcka henne innan tåget rullade in i Uppsala :D enda nackdelen är att hon är svårväckt och gärna sover länge :angel:

Klivit ur sängen på jobbet. Hade gärna sovit en liten stund till men jag sover verkligen dåligt på jobbet.

Har sprungit runt och letat efter reflekterande tejp, hittade till slut och köpte också aluminium tejp.

Nu är jag på jobbet och ska göra mer lergrodor, när de har torkat i morgon ska de målas och så ska jag prova vilken av de två tejptyperna fungerar bäst som ögon :)

Slötittar på TopModel Storbritannien. Borde egentligen sova men har inte kunnat sova på hela natten. Mådde dåligt igår och sov hela dagen istället så har nog anledningen där.
Får se till att hålla mig vaken idag så jag kan lägga mig tidigt ikväll.

Ligger i soffan hemma hos en släkting med hennes ena chiahuahua (gud vilken mysko stavning det är på det ordet!) sovandes på magen. Funderar på att stiga upp och ta en sval dusch före frukost.

Jag sitter och tittar ut och uppskattar att det är lite gråare idag, idag blir det tvätt av timmerhus! Sen känner jag mig rätt nöjd med att jag och barnen smorde in oss ordentligt igår när vi var ute på Dalälven med båten och njöt. Det blåste en del där så det kändes inte så varmt men det var klarblå himmel och 30 grader varmt... 3,5 liter vätska på fyra personer gick det åt! :D

Ser mig uppgivet omkring i huset och konstaterar att det är ett enda mörker. Så himla ostädat att jag mår illa. Jag MÅSTE samla ork till att städa. Och till att måla i gästhuset, och till att klyva ved. Och till att fixa myggmaskinen. Och och och

Deppar över min ekonomi. Två månaders uppsägningstid gör två löner till - sedan är det ovisst. Jag vill ha en buffert på banken och den är i det närmaste obefintlig just nu. Tänk om jag aldrig mer får ett jobb? -osannolikt, men jag är skraj ändå.

Blä

Ser mig uppgivet omkring i huset och konstaterar att det är ett enda mörker. Så himla ostädat att jag mår illa. Jag MÅSTE samla ork till att städa. Och till att måla i gästhuset, och till att klyva ved. Och till att fixa myggmaskinen. Och och och

Deppar över min ekonomi. Två månaders uppsägningstid gör två löner till - sedan är det ovisst. Jag vill ha en buffert på banken och den är i det närmaste obefintlig just nu. Tänk om jag aldrig mer får ett jobb? -osannolikt, men jag är skraj ändå.

Blä

Du fick ett negativt besked om jobbet alltså? (Visst skrev du något om det häromdagen?)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi För flera år sen pratade jag med SBAB och fick reda på att man bara kan få bolån på bostad med vattentoalett. Jag tänker ev börja leta... 2
Svar
36
· Visningar
1 977
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Som barn lärde jag mig att man alltid ska knäcka ägg i en skål för att kunna sortera ut ett dåligt ägg innan det hamnar i stekpannan... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 630
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 257
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka