Det var det värsta!Nej, det är tyvärr inte heller möjligt
Vi får inte ens skor utan det måste vi köpa själva.
Kan tänka mig att dina skor kostar bra mycket mer än mina också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var det värsta!Nej, det är tyvärr inte heller möjligt
Gud vad nöjd han ser utKungen på ärten
![]()
![]()
Det var samma sak för mig när jag jobbade åt kommunen. Jag blir förvånad över att andra med uniform får sina kläder tvättadeNej, det är tyvärr inte heller möjligt
Hoppas du är medveten att om att det är upp till arbetsgivaren att godkänna din sjukskrivning. Har du först ansökt om semester och fått avslag och sedan sjukskrivit dig istället är det mycket möjligt att de ger dig ogiltig frånvaro = ingen lön alls istället för sjuklön.Min chef ringer ner mig just nu.
Har sjukskrivit mig 14 dagar och meddelat att jag inte kommer att komma mer
När jag var hemma senast pga min axel så ringde hon inte ens upp när jag sökt henne (vi ska ringa chefen första sjukdagen). Så mycket brydde hon sig då. Man kan ju tycka att ens chef borde efterhöra om det är så att man skadat sig på arbetet, men icke…
Helt okej för min del. Jag har dock inte sjukskrivit mig under mina önskade semesterveckor.Hoppas du är medveten att om att det är upp till arbetsgivaren att godkänna din sjukskrivning. Har du först ansökt om semester och fått avslag och sedan sjukskrivit dig istället är det mycket möjligt att de ger dig ogiltig frånvaro = ingen lön alls istället för sjuklön.
Veckan innan mens har jag helt givit upp på en mättnadskänsla (aka, denna vecka), det finns liksom inget stopp! Är glad över att jag aldrig är sötsugen nu, eller under mens, utan faktiskt riktigt hungrig så jag har bara funnit mig i att "nu är det den stora ätarveckan" ^^Är hungrig.Har ätit både mat och frukt ikväll så borde inte vara hungrig.
Äsch, jag skrattar rätt gott åt det själv också! Lång historia kort så hade laddaren hakat fast runt ett stolsben, och eftersom jag hade bråttom ryckte jag i den ganska hastigt för att lirka loss den. På något vis innebar det då att den tunga delen mitt på laddsladden fick fart och kom flygandes och träffade mig rakt i ögat. Det är pyttelite svullet och ömt runtom men det verkar inte bli någon blåtira i alla fallMen alltså, jag Måste ju få veta hur det gick till!? Jag är ledsen, men det lät ganska roligt.Jag hoppas att du klarar dig utan blåmärken.
![]()
Du var lite för laddad alltsåÄsch, jag skrattar rätt gott åt det själv också! Lång historia kort så hade laddaren hakat fast runt ett stolsben, och eftersom jag hade bråttom ryckte jag i den ganska hastigt för att lirka loss den. På något vis innebar det då att den tunga delen mitt på laddsladden fick fart och kom flygandes och träffade mig rakt i ögat. Det är pyttelite svullet och ömt runtom men det verkar inte bli någon blåtira i alla fall![]()
Ja det bidrog ju med "spänning" i vardagen i alla fall...Du var lite för laddad alltså![]()
Äsch, jag skrattar rätt gott åt det själv också! Lång historia kort så hade laddaren hakat fast runt ett stolsben, och eftersom jag hade bråttom ryckte jag i den ganska hastigt för att lirka loss den. På något vis innebar det då att den tunga delen mitt på laddsladden fick fart och kom flygandes och träffade mig rakt i ögat. Det är pyttelite svullet och ömt runtom men det verkar inte bli någon blåtira i alla fall![]()
Det var det värsta!Vi måste också köpa skor själva (och jäklar i gatan vad det går åt skor när man går inne på heltäckningsmatta hela dagarna, det hade jag inte anat.) men för uniformstvätten kan vi som sagt få tillbaka på skatten. Inte mycket. För vår del rör det sig ju inte om någon särskild tvätt utan jag slänger in eländet med resten av mina kläder bara.
Kan tänka mig att dina skor kostar bra mycket mer än mina också.
Jag får inga såna symtom innan/vid mens. Inget godissug. Ingen överdriven hunger. Möjligtvis blir jag lite låg i humöret dagarna innan. Så glad att det inte är värre, när jag var yngre fick jag väldigt mörka tankar vid pms.Veckan innan mens har jag helt givit upp på en mättnadskänsla (aka, denna vecka), det finns liksom inget stopp! Är glad över att jag aldrig är sötsugen nu, eller under mens, utan faktiskt riktigt hungrig så jag har bara funnit mig i att "nu är det den stora ätarveckan" ^^
Ah, jag trodde du var tvungen att ha en särskild sorts skyddsskor - min vän jobbar som väktare och de verkar vara skitnoga med det där, och hon får också betala sina egna skor.Jag har två olika par skor. Gympaskor, helsvarta!, när jag har skrivbordstjänst. Kängor på avdelning. Gympaskor kan jag förhoppningsvis hitta på Stadium Outlet. Senast för 199 kronor
Kängorna däremot
Dock håller kängorna längre än gympaskorna![]()
NäHar du en katt till mamma
![]()