Vad gör vi? CXLVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 84 321
Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis tagit en intensiv stund och plockat bort julen. Ja, granen står kvar i rummet men utan pynt. Får väl se när maken tycker att han vill bära ut. Den barrar inte ett dyft, så det spelar ju inte så stor roll egentligen. Men stjärnor, ljusstakar, tomtar och glitter är nu VÄCK :) ! Lika skönt att få bort det som det är mysigt att plocka in det..... :)

Ska skicka in kursuppgiften och fortsätta med släktforskningen, är dagens plan. Får se om jag lyckas hitta mina släktingar (morfars moster med familj) i Kanada, till exempel. Det står en anteckning att de gifte sig i Kanada, trots att de båda var födda i Sverige ca 1,5 mil ifrån varandra. Men visst skulle det väl ha kunnat vara så? Svenskarna hamnade nog ofta på samma ställe när det emigrerade, tänker jag.

Hovslagare bokad :)
Så nu väntar jag bara på bilen som stått på verkstan sen november snickaren som skulle byta ytterdörr någon gång i somras :meh: växthuset som ska komma i slutet av mars förhoppningsvis :cautious:
Och försöka få tag på en takläggare en grävare och en murare/stenläggare :crazy:
Edit och golvläggare som skulle komma i januari men nu kanske vecka 8

IMG_20220108_120040376.webp

Tog fyra varv på slingan i lufsfart innan han lugna ned sig och slappna av 😂🤪 De var laddat i motorerna idag 🏋️ Haha fartvinden har delat hans lugg med 😂

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Som trådstarten säger, vad tror du att du är ensam om att göra som ingen annan gör? (Sagt lite med glimten i ögat) Förklarar dig eller... 2
Svar
27
· Visningar
2 250
Senast: Kakis
·
Tjatter Det kryllar ju av Qashqaier på vägarna, så någon här inne lär väl ha erfarenheter av en sådan. Jag måste verkligen snart köpa ny bil... 2
Svar
22
· Visningar
638
Senast: BernT
·
Tjatter Jag älskar ju den här dagen. Vad har ni sett för aprilskämt idag? (Om ni tycker det är tramsigt så kan ni lufta dom känslorna i en annan... 2 3
Svar
51
· Visningar
2 203
Senast: Mineur
·
Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur