Vad gör vi? CXLVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 84 328
Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ringde tonåringen precis. Givetvis har han tappat bort sina nycklar, så de kan vara kvar i tändningslåset i A-traktorn, tappade på parkeringen eller tappade på bussen. Givetvis idag när jag inte kommer av gården, så nu skulle min man försöka dra i lite jobbkontakter för att se om någon kan kika A-traktorn och jag får ringa runt. Till på köpet har jag två mellanbarn som tycker att livet är orättvist för att jag har datorn. Jag orkar inte :arghh:

Vaken och uppe men har inte ens vågat glänta på dörren för att se vad det är för väder ute. Klockan är snart halv nio och det är nästan kolsvart - vad händer därute?! :nailbiting: 😅
Snart blir det tvunget så att våfflan får komma ut och kissa dock. Det blir en snabbis runt kvarteret bara, sedan ett tvåtimmarshus (typ fem dörrar bort.) så tar vi en lite längre runda innan jag gör storhuset.

Det blir bra det här. Ena närmsta kollegan har ätit taggtråd till frukost och är förbannad på precis allt.
Jag är inne i den värsta pms-otrevligheten. De andra två får vara någon form av vaddering för oss andra :D
(kollegan är alltså inte förbannad på oss, utan på precis varenda dum detalj på jobbet, jag har däremot lyckats snäsa ifrån två gånger redan i dag :( Ska försöka isolera mig och inte prata så mycket med folk så kanske jag inte gör något allt för dumt)
Kom till mitt jobb jag låter dig gå bananas på mina kollegor/chef :D Slipper jag :D

Det blir bra det här. Ena närmsta kollegan har ätit taggtråd till frukost och är förbannad på precis allt.
Jag är inne i den värsta pms-otrevligheten. De andra två får vara någon form av vaddering för oss andra :D
(kollegan är alltså inte förbannad på oss, utan på precis varenda dum detalj på jobbet, jag har däremot lyckats snäsa ifrån två gånger redan i dag :( Ska försöka isolera mig och inte prata så mycket med folk så kanske jag inte gör något allt för dumt)
Passa på och ta tillvara på humöret och skäll ut chef och andra korkskallar när det gäller din arbetssituation. :up:

Det är inte pms-otrevlighet, vi kallar det "låg bullshit-o-meter" och den har fullt rimliga utslag! Mvh har också PMS just nu :D

Käkat frukost. Ska snart gå ner och måla samt övervaka rått-helvetet. Folk håller på att tömma det de vill ha kvar i sina förråd, innan resten körs bort. Trodde inte mitt förråd skulle omfattas av rått-kolonin som bosatt sig i det ena förrådsutrymmet men Nomor hittade råttskit även i detta utrymmet. Jahaja. Trodde de jävlarna inte skulle våga trampa in på mitt revir med tanke på hur många av deras liv jag jag på mitt samvete men tydligen…
Nu måste jag bestämma mig för om jag ska ha kvar ngt i förrådet eller om jag bara ska öppna och låta bekämpningsfirman kasta rubbet.

Ok, jag trodde att det var inspektion av enskilda avlopp som hos oss.
Har en anläggning som kommunen ordnade när de började ta vatten här. De verkar ändå hålla med om att underhållet är deras problem, det är något som behöver bytas som de kan se okulärt, de börjar med det. Blir nog knepigt om de påstår att anläggningen inte håller måttet när det är kommunen som anlagt den :rofl:

A fick vara hemma idag. Hennes ordinarie lärare sitter i coronakarantän så de hade en helt ny, okänd vikarie igår = kaos i klassen. Så hon vaknade med migrän idag :down: Men hon mår bättre efter att ha gått med på hundpromenaden på morgonen :) Jag har sen zoomat och gjort klart rapporten efter opponentkommentarer och nu funderar jag på att gå med hunden igen innan jag äter lunch.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Som trådstarten säger, vad tror du att du är ensam om att göra som ingen annan gör? (Sagt lite med glimten i ögat) Förklarar dig eller... 2
Svar
27
· Visningar
2 254
Senast: Kakis
·
Tjatter Det kryllar ju av Qashqaier på vägarna, så någon här inne lär väl ha erfarenheter av en sådan. Jag måste verkligen snart köpa ny bil... 2
Svar
22
· Visningar
638
Senast: BernT
·
Tjatter Jag älskar ju den här dagen. Vad har ni sett för aprilskämt idag? (Om ni tycker det är tramsigt så kan ni lufta dom känslorna i en annan... 2 3
Svar
51
· Visningar
2 203
Senast: Mineur
·
Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna