Vad gör vi? Del CCXII

Det gick ju ganska bra att jobba i dag. Men jag hade aldrig i livet orkat ta mig till jobbet.
Nu ska jag bara avsluta det sista sen är jag färdig.
Huvudvärken bultar i skallen, förmodligen är det sömnbristen, så kanske en kort powernap och sedan att jag går och lägger mig tidigt. Vi får se hur katten mår på kvällen.
Får ställa klockan då och gå upp och ge smärtstillande men det är väl det lilla.

Just nu har hon uppenbart ont men är lugn, så jag väntar ändå tills det är dags med medicinen.
Min nästa önkeuppfinning hade varit en maskin som gör att man kan ta över djurens sjukdomar.

Överlevde (rutin)besöket hos tandläkaren. Rädd och spänd = huvudet ville inte riktigt vara med vid frågorna innan undersökningen, men jag tror att jag fick till det okej och jag sa också att överlag är det nog ungefär lika som när jag fick frågorna vid förra besöket. Och i munnen såg det bra ut, tänderna mår bra :up: . Andas in, andas ut.
Fy sjutton vad jag tycker att det är jobbigt med tandläkarbesök, och eftersom jag inte begriper fackspråket alls så kan jag ju inte heller hänga med i vad som sägs under tiden - vilket inte gör det bättre!
Jag ska dit på undersökning imorgon, är jättenervös och har varit det i ett par veckor nu. Tycker nästan undersökning är värre än att laga hål. Lagar man hål vet man vad som ska hända typ, men vid en undersökning så har man ingen aning vad de kommer säga. Usch.

Så imponerad att du klarade det!

En av mina kollegor ringde nyss. Han har hittat en liten hopfällbar trappstege/pall som vi kan ha i köket på jobbet. Jag är en av knattarna där trots medellängd så sist jag skulle plocka ur diskmaskinen lyckades jag riva ner en av hyllorna i köksskåpet när ja försökte nå översta hyllan. :crazy: Som tur var gick inget sönder men jag fick ställa allt på bänken så länge innan jag blev avlöst och fick åka hem på morgonen.

Ett av mina förslag på jobbet har varit just att införskaffa en pall så vi som är kortare når upp, alternativt så plockar jag inte ur maskinen mer. :cautious:

Jobbat hemifrån idag, och har kunnat gå och plocka lite och mysa med hundarna i pauserna mellan arbetsuppgifterna :)

Är dålig på att äta bra när jag jobbar hemma, men då jag ändå behövde komplettera en matlåda till imorgon så blev det samma sak till middag idag 👍 Saffranscouscous (som jag hade i frysen) kompletterat med falafel och tzatziki.

Grr, hittar inte två sommarkläder trots att jag vet att jag la undan dem. Frustrerande. Antagligen hittar jag dem lagom till vintern. Hmmpf

Hade precis fixat mat när katten gick på toa. Tänkte att nu får jag vänta med det för katten får väl ont men inte riktigt.
Hon vankade litegrann och tvättade sig men sen lugnade hon sig. Det positiva är att hon inte precis hade fått smärtstillande heller så det går faktiskt i rätt riktning kanske förhoppningsvis (snälla?)

Nu äter jag men går och tittar till henne var och varannan minut mellan tuggorna :angel:

Det händer skumma saker här O_o
Bara ett barn är hemma vilket innebär att ingen är på övervåningen, igår kväll satt jag i soffan och hörde steg i sonens rum ovanför.
Gick och lade mig och var så trött att jag bokstavligen bara tog av mig och släppte kläderna på golvet bredvid sängen, när jag vaknade i morse var dragkedjan på min hoodie stängd hela vägen upp 🤨 Jag hade inte stängt den efter jag tog av mig tröjan igår kväll. Strax efter kommer katten och ska gå in i sovrummet, men istället tvärvänder hon med världens rivstart, rusar upp i trappen som är mitt emot sovrummet och sitter och stirrar mot sängen. Tog en bra stund innan hon vågade sig ner igen och hukande smög in i sovrummet, nosade på sängen och stack ut direkt 😳

Jag vet inte om det var för att jag lagt ovan nämnda hoodie på sängen eller vad det var hon blev så rädd för. Men vi har haft kläder och annat på sängen förut utan att hon brytt sig det minsta.
Vi har flera gånger sett någon gå i trappen fast ingen är där, dottern sprang och öppnade dörren för någon dag sedan och hävdade att det knackade. Det läskiga är att samtidigt hörde jag en mansröst säga något så jag skyndade dit men ingen var där.
Låter som besök som här 🙃. Du får kanske ta lite hjälp, synd att inte Det okända sänds längre, älskade det programmet!

Jag ska dit på undersökning imorgon, är jättenervös och har varit det i ett par veckor nu. Tycker nästan undersökning är värre än att laga hål. Lagar man hål vet man vad som ska hända typ, men vid en undersökning så har man ingen aning vad de kommer säga. Usch.

Så imponerad att du klarade det!

Tack :heart

För mig är det nog lika illa, men det beror nog på att min rädsla grundar sig i just tidigare (inte positiva) erfarenheter av lagning. Men jag förstår ändå helt hur du menar. Jag håller tummarna för dig imorgon, du kommer att fixa det! :heart

Alla bor inte där det finns nattöppna djursjukhus. De närmaste (6-10 mil bort) djursjukhusen här stänger 21 och 22. De närmaste nattöppna ligger över 20 mil bort.
Jag vet inte om det är så i det här fallet men nattöppna djursjukhus är inget som är lättillgängligt för många i det här landet.
Nej det vet jag.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 576
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 873
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 733
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka