Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gjorde den också och jag är mest lik Abraham LincolnGjorde ett historiequiz på världens historia. Tydligen är jag mest lik Isabella of Spain som levde på 1400-talet. Men har också stora likheter med Stalin och Cicero, Cleopatra och Napoleon Bonaparte. Vet inte vad det säger om.mig
Tror ändå jag behåller min avatar diggar Drottning Kristina starkt![]()
Jag har 100 rullar toapapperHar 24 paket kaffe hemma
Ja jag är lite bunkringsbenägen
Nej jag tänker inte uppge min adress![]()
Är det inte snarare polisen du bör ringa om du inte kan få tag i släktingen?
För att det är en ko-ntorsbyggnad såklart!Varför luktar det mjölk i ladugård i trapphuset till en kontorsbyggnad i Stockholm?![]()
![]()
Problemet med att du/ni hjälper till och släcker bränder hela tiden är ju att då syns det inte hur mycket hjälp släktingen egentligen behöver. Det låter hårt men är ofta sant.Nu ringde annan släkting den som tidigare hjälpt och som jag pratade med igår om att fixa kontanter. Hen hade pratat med släktingen och ska åka över ikväll med kontanter. Så då vet jag att hen lever och har pengar till mat. Släkting #2 föreslog att jag åker ner på söndag kväll och stannar några dagar (får bo hos hen) och om bara släkting #1 går till Nordea och beställer kort och kod imorgon kan jag aktivera kortet åt hen. Måste dock ringa Nordea och kolla om man behöver logga in på internetbanken - vilket inte går just nu - för att aktivera. Tyvärr har hen postfack och har tappat bort nyckeln till postfacket så får ringa till personen i BR föreningen om att fixa ny nyckel/byta lås. Annars kommer jag inte åt kort eller kod. Vore ju bra om hen kan beställa kod till internet banken på samma gång.
Ja, jag vet, men jag kan inte se hur hen går under och ja, det är socialen och äldreomsorgen som har ansvaret. Men när de inte får tag på hen kan de inte göra någonting. Helst skulle jag vilja att hen fick komma till ett korttidsboende, men hen har varit där tidigare och är rabiat om det. Kanske om jag åker ner kan jag fixa ett möte med socialtjänsten och vara på plats och se till att de pratar med släktingen.