Vad gör vi? Del CCXII

Gjorde ett historiequiz på världens historia. Tydligen är jag mest lik Isabella of Spain som levde på 1400-talet. Men har också stora likheter med Stalin och Cicero, Cleopatra och Napoleon Bonaparte. Vet inte vad det säger om.mig :eek:

Tror ändå jag behåller min avatar diggar Drottning Kristina starkt 😄
Jag gjorde den också och jag är mest lik Abraham Lincoln :D
1000012962.webp

Är det inte snarare polisen du bör ringa om du inte kan få tag i släktingen?

Nu ringde annan släkting den som tidigare hjälpt och som jag pratade med igår om att fixa kontanter. Hen hade pratat med släktingen och ska åka över ikväll med kontanter. Så då vet jag att hen lever och har pengar till mat. Släkting #2 föreslog att jag åker ner på söndag kväll och stannar några dagar (får bo hos hen) och om bara släkting #1 går till Nordea och beställer kort och kod imorgon kan jag aktivera kortet åt hen. Måste dock ringa Nordea och kolla om man behöver logga in på internetbanken - vilket inte går just nu - för att aktivera. Tyvärr har hen postfack och har tappat bort nyckeln till postfacket så får ringa till personen i BR föreningen om att fixa ny nyckel/byta lås. Annars kommer jag inte åt kort eller kod. Vore ju bra om hen kan beställa kod till internet banken på samma gång.

Ja, jag vet, men jag kan inte se hur hen går under och ja, det är socialen och äldreomsorgen som har ansvaret. Men när de inte får tag på hen kan de inte göra någonting. Helst skulle jag vilja att hen fick komma till ett korttidsboende, men hen har varit där tidigare och är rabiat om det. Kanske om jag åker ner kan jag fixa ett möte med socialtjänsten och vara på plats och se till att de pratar med släktingen.

Nu ringde annan släkting den som tidigare hjälpt och som jag pratade med igår om att fixa kontanter. Hen hade pratat med släktingen och ska åka över ikväll med kontanter. Så då vet jag att hen lever och har pengar till mat. Släkting #2 föreslog att jag åker ner på söndag kväll och stannar några dagar (får bo hos hen) och om bara släkting #1 går till Nordea och beställer kort och kod imorgon kan jag aktivera kortet åt hen. Måste dock ringa Nordea och kolla om man behöver logga in på internetbanken - vilket inte går just nu - för att aktivera. Tyvärr har hen postfack och har tappat bort nyckeln till postfacket så får ringa till personen i BR föreningen om att fixa ny nyckel/byta lås. Annars kommer jag inte åt kort eller kod. Vore ju bra om hen kan beställa kod till internet banken på samma gång.

Ja, jag vet, men jag kan inte se hur hen går under och ja, det är socialen och äldreomsorgen som har ansvaret. Men när de inte får tag på hen kan de inte göra någonting. Helst skulle jag vilja att hen fick komma till ett korttidsboende, men hen har varit där tidigare och är rabiat om det. Kanske om jag åker ner kan jag fixa ett möte med socialtjänsten och vara på plats och se till att de pratar med släktingen.
Problemet med att du/ni hjälper till och släcker bränder hela tiden är ju att då syns det inte hur mycket hjälp släktingen egentligen behöver. Det låter hårt men är ofta sant. :heart

Dagens två mysterier.
1 Penseen som står mitt på altanbordet har fått samtliga blommor avknipsade. Av vem/vad?

2
Bägge mina två grensaxar är spårlöst borta. Alla ställen där de skulle kunna vara /hänga är kollade och de är puts väck!
Fortsätter leta, men är ytterst förbryllad. De brukar inte vara på samma ställe heller.Så ännu mer mystiskt.

Intensiv men bra dag på jobbet även om jag var sjukt trött i morse.
Joggade 8 km2 i shorts och t-shirt efter jobbet. Härligt.
Har tagit en vätskedrivande tablett efter att ha varit extremt uppsvälld efter helgen.
Den verkande om man säger så så nu hoppas jag att jag sover ngt i natt.
IMG_4412.webp

Sitter ute på altanen och vill inte gå in. Skrattade rakt ut åt en av mina mentorselever, eleven tog inte illa upp, när hen sa "va bor du på landet? Jag trodde att du var stadsmänniska? Du verkar ju normal. " 😅 En annan av mina mentorselever som är lite mer inkännande konstatera att det är självklart att jag bor på landet, jag gillar skogen, tystnad, lugn och ro som en helt normal människa. 🥰 Med några andra mentorselever hade jag ett spontant samtal om religion och varför det är människor som är problemet.

Ibland är jag lite väl snabb att maila. Har använt papperspåsarna för återvinning av matavfall från affären. Nu har många återgått till plast och jag behöver fylla på mitt förråd. Mailade styrelsen om var jag kunde hitta dem. När jag läste lite mer noggrant står det på hemsiad att jag kan hämta dem i ett låst barnvagnsrum nära där jag bor 😊

Dagens (terminens?!) bästa:

”Jag kom till skolan idag BARA för att vi har lektion med dig!”
Alltså..! 🥹😭😭😭🥹❤️

En stund senare kommer en annan elev och ger mig en spontan kram och bara ”jag SAKNAR dina lektioner, vi har inte haft dig sedan i höstas ju!! 🥺

Alltså, jag orkar inte så fina de är..! 😭😭❤️

I stallet blev det en skön promenad längs grusvägen och låta hästarna beta lite 😊. Sen när sambon kom hem från jobbet tände vi grillen; gäller ju att passa på när det är härligt väder utan blåst och den doften 😍.
Hankatten fick passa på att vara ute på egen tass även idag och kom in ett par gånger och kollade läget medan vi åt 🥰.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 630
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 928
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 788
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 088
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V