Vad gör vi? Del CCXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väldigt skön kväll. Drog de nyköpta lilla bordet och stolarna så vi satt i kvällsolen och grillade medan vi drack lite vin. Frossade på ett halvt kg grön sparris i väntan på att resten av maten skulle bli klar. Jösses vad färsk sparris är gott! :d Orkar inga jordgubbar ikväll, köpte tre liter. :down:

Väldigt skön kväll. Drog de nyköpta lilla bordet och stolarna så vi satt i kvällsolen och grillade medan vi drack lite vin. Frossade på ett halvt kg grön sparris i väntan på att resten av maten skulle bli klar. Jösses vad färsk sparris är gott! :d Orkar inga jordgubbar ikväll, köpte tre liter. :down:
Kattrackan lyckades smita ut två ggr ikväll, första gången hann jag ta honom före han dök in i syrénhäcken, andra gången som igår, jag får tag i honom på gaveln.

Varit på ridskolan på tömkörningskurs ikväll. Har efterfrågat det i flera år, så SÅ kul att det äntligen blev av 😃 fick skritta och trava på rakt spår och volt och prova på skänkelvikning. Hoppas de nappar på mitt förslag med fler tillfällen eller kanske tom en terminsgrupp med tömkörning. Har fått mersmak!

Varit på ridskolan på tömkörningskurs ikväll. Har efterfrågat det i flera år, så SÅ kul att det äntligen blev av 😃 fick skritta och trava på rakt spår och volt och prova på skänkelvikning. Hoppas de nappar på mitt förslag med fler tillfällen eller kanske tom en terminsgrupp med tömkörning. Har fått mersmak!

Åh så kul jag gick i tömkörningsgrupp på ridskolan i flera år. 🙂

Är hemma efter en fin övningskörningslektion med dottern. Vår fjärde hittills. Vi tar myrsteg framåt. Vill verkligen att det ska bli bra upplevelse för henne.

Idag har vi startat, stannat och svängt på ettan. Parkerat i ruta, backat ut ur ruta och så om och om igen. Längsta passet hittills. 45 minuter höll hon på. Jag slutade medans hon tyckte det var roligt!

Det är en fin balansgång. Tonårsdotter och morsa.

Får se när hon är sugen nästa gång

Är hemma efter en fin övningskörningslektion med dottern. Vår fjärde hittills. Vi tar myrsteg framåt. Vill verkligen att det ska bli bra upplevelse för henne.

Idag har vi startat, stannat och svängt på ettan. Parkerat i ruta, backat ut ur ruta och så om och om igen. Längsta passet hittills. 45 minuter höll hon på. Jag slutade medans hon tyckte det var roligt!

Det är en fin balansgång. Tonårsdotter och morsa.

Får se när hon är sugen nästa gång
Vilken fantastisk mamma du verkar vara!

Råkade se fridykningsfilmer tagna med gopro... Nu vill jag också ha en gopro :rofl: Sambon vet iaf vad jag önskar mig i födelsedagspresent (och jag önskar att han får löneförhöjning och har råd att köpa en till mig :p )

14 grader ute och det åskar så det skallra i rutan. Var jag inte beredd på. 😅
Får se om det blir att titta på blixtrar eller tv innan läggdags.

Hemma från konsert. Katten mår bra - det är bara jag som måste lära mig att ta det lugnt nu.
Lättare sagt än gjort. Magen gjorde riktigt ont hela tiden och jag lyckades få både migrän (tror jag? Fick såna där cirklar av kristaller i ögonen men hade inte direkt ont i huvudet?) Och näsblod under konserten. Hej kroppen som rasar vid stress :cautious:

Men det var värt det! Även om jag i bland fick verkligen försöka för att jag skulle få tillbaka fokus på att vara på konsert och inte tänka att katten skulle dö för att jag inte kunde titta på henne var 20e minut.

Yay, jag bytte batteri till min solcellslampa och det fungerade inte. Trodde jag skulle behöva köpa ny lampa eller glödlampa. Men efter en hel del petande så verkar den nu fungera. Tror att jag kunde skruva fast den igen, men möjligen kommer det komma in vatten om det regnar. Ska kanske byta plats med en annan lykta jag har som hänger under tak på balkongen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 631
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 928
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 789
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 090
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka