Vad gör vi? Del CCXII

Var på ett annorlunda museum idag, under andra världskriget invaderade tyskarna den här staden vi bor i och byggde ett tunnelsystem där de höll till..Det är restaurerat och inrett med saker från tiden sen ett antal år tillbaka. Tycker det är viktigt och intressant att ta del av den lokala historien när jag är ute och reser. Det här var både annorlunda, intressant och hjärtskärande i vissa delar. Här är ett collage. Bilden längst ner till höger är ett kort av den drog tyskarna delade ut till soldater under andra världskriget. Den minskade lusten att sova och äta och fick de istället att bli pigga, alerta och fokuserade. Innehöll metamfetamin som är starkt beroendeframkallande.

20250502_190312-COLLAGE.webp

Håller på och tömmer dotterns rum införvrokad av rum. Hennes rum (som just nu fungerar som lontor/gästrum/växtrum/hobbyrum) ska bli kontor/syrum/hobbyrum och mitt nuvarande syrum ska bli gästrum. Men hon har en enorm mängd grejer kvar här hemma som jag nu packar ner i flyttlådor så får hon ta hem eller gå igenom i sin egen takt. Det är ju "bara" fem år sedan hon flyttade hemifrån. :laugh:
Hon håller i sista navelsträngen. :)
Min har fortfarande kvar bensinortet vi delade. Trots att hen sedan ett antal år tjänar mycket mer än jag, så går fakturorna via mig.

Efter skön sovmorgon och långfrukost, stallet och tömkörde pållan på ridbanan med fokus på bommar i skritt och trav, lite städ och tvätt hemma, åkte helgens naglar på 😊.

Mitt under Masked Singer efter att vi ätit tacos ringde vår förra granne upp sambon då han trodde vår honkatt var borta hos dem utmed vägen! Vi slängde oss i bilen och åkte dit och visst var det vår katt!!! Oj så hon jamade när vi sa hennes namn; lyckan, tacksamheten och lättnaden när jag tog upp henne i famnen ❤️.
Undrar vart hon varit så länge och om hon hade tänkt komma hem inatt! Undrar just också om hon hört mig nämna att hon börjar bli äldre och ville sätta mig på plats 😆 om att hon visst fortfarande kan dra iväg eller varför hon plötsligt varit borta 3 veckor (minus en dag) istället för de vanliga max 4 dagarna!?!
Vi har försökt hålla hoppet uppe (mamma är medial och kände ingen oro) men klart som sjutton man befarade det värsta däremellan ❤️.
Först vi kom hem ville hon ut direkt igen men ganska direkt efter lite gruff med hankatten först som förstås märkt att hon varit borta, och ätit lite har hon nu slagit sig till ro på soffan ❤️.

Suck. Stödbandaget på benet har lossnat, lindan var för klen antar jag. Har ingen mer vetflex hemma, eller något annat för den delen, så kan inte linda om. Trodde jag hade ett paket till, men mindes visst fel..
Apoteket är stängt idag, så jag måste åka in till centralorten. Där finns det flergångslindor i lager i ett av tre apotek. Öppnar inte förrän 10 såklart.

Benet har redan börjat svullna upp. Inte bra planering av mig det här..

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 553
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 838
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 692
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 733

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka