Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja men jag håller stenhårt på MINST 13 januari... Särskilt som jag vet att det retar Särskilt två av sambons bröder med fruar. ;) men jag har alltid kört benhårt på 20 dag knut.
Jag har verkligen inget stenhårt datum, vare sig för när granen kommer in eller åker ut. I år kom den in ungefär vid lucia och idag är den avklädd. Någon gång efter nyår blir det att den åker ut, och jag brukar ta det när jag fortfarande är ledig (vilket är till och med söndag). Lika roligt att ta in den är det att få ut den igen, tycker jag. Det blir ljust och luftig och man börjar ana VÅREN :) !

Jag har verkligen inget stenhårt datum, vare sig för när granen kommer in eller åker ut. I år kom den in ungefär vid lucia och idag är den avklädd. Någon gång efter nyår blir det att den åker ut, och jag brukar ta det när jag fortfarande är ledig (vilket är till och med söndag). Lika roligt att ta in den är det att få ut den igen, tycker jag. Det blir ljust och luftig och man börjar ana VÅREN :) !
Vi var lite sena att fixa i år var typ 2 advent faktiskt brukar bli senast 1 advent. Men eftersom att vi fick in två julgransmarodörer förra året fick vi införskaffa ny..

Kikar lite tågmöjligheter till universitetet dit jag ska nästa vecka, och längtar till dagens andra kaffekopp. Blir mest troligt med pepparkakor och grädde :d

Här snöar det o blåser, men storm är nog att ta i (runt 20 i byarna). Varit i stallet idag o ska tillbaka dit strax, sen 2-3 gånger till innan ikväll.

Snön yr ner 🌨️

20230106_091509.webp

Som Jens F sa - bara bönder rider med brun sadel och svart träns 😁😁

Jag är nog lite bonde men rider inte med olika färg på sadel och träns :nailbiting: :D
Det är det man upptäcker när man slutar med hästeriet, att man "råkar" ha sjuttioelva träns av olika färg och skepnat, "bara" 8 sadlar med tillbehör till varje tänkbart tillfälle osv...
Har jag hört alltså - av en vän :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 117
Senast: Mint
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
985
Senast: Sharpless
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 599
Senast: Otherside
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
358
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Klädråd, bröllop.
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur