Hoppas hon bara ville säga hej..!En boende ringde precis på sitt trygghetslarm.
Bara det att hon varit död sedan i tisdags och trygghetslarmet ligger på bänken i hennes låsta lägenhet![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas hon bara ville säga hej..!En boende ringde precis på sitt trygghetslarm.
Bara det att hon varit död sedan i tisdags och trygghetslarmet ligger på bänken i hennes låsta lägenhet![]()
Har missat det, vad har du fått för erbjudande?![]()
Både jag och min käre make är östgötar av födsel och ohejdad vana. Han håller på precis likadant... Jag blir galen!Alltså! Ibland är det svårt att vara svensk och leva med en skåning, som dessutom älskar att retas. Den eviga diskussionen hos oss är huruvida det heter frukost - lunch - middag eller frukost - middag - kvällsmat.
(Jag inser ju att middag - kvällsmat är mer rimligt i relation till tid på dagen, men jag vidhåller ändå att det heter lunch - middag.)
Jag: men då kan du ju äta det till lunch och sen äter vi något annat till middag.
Han: när är lunch? Jag fattar inte?
Jag: men ÅH. Du vet visst vad jag menar! Okej. Om du äter det till middag så äter vi något annat till kvällsmat.
Han: men vad menar du nu med middag? Är kvällsmat samma som kvällsfika nu?
Jag:![]()
![]()
*går upp i atomer*
Han:![]()
![]()
![]()
Är jättevanligtAlltså jag brukar inte vara skraj av mig men det där är spooky..![]()
Ah okej. Men hur kommer det sig att det händer utan att någon trycker på det?Är jättevanligt
Grejen är den att hon inte använt sitt larm på flera månader så det var ju ”intressant” att det körde igång nu när hon är borta.
Meeeeeen,middag o kvällsmat är ju samma sak.Alltså! Ibland är det svårt att vara svensk och leva med en skåning, som dessutom älskar att retas. Den eviga diskussionen hos oss är huruvida det heter frukost - lunch - middag eller frukost - middag - kvällsmat.
(Jag inser ju att middag - kvällsmat är mer rimligt i relation till tid på dagen, men jag vidhåller ändå att det heter lunch - middag.)
Jag: men då kan du ju äta det till lunch och sen äter vi något annat till middag.
Han: när är lunch? Jag fattar inte?
Jag: men ÅH. Du vet visst vad jag menar! Okej. Om du äter det till middag så äter vi något annat till kvällsmat.
Han: men vad menar du nu med middag? Är kvällsmat samma som kvällsfika nu?
Jag:![]()
![]()
*går upp i atomer*
Han:![]()
![]()
![]()
Inte för honom, det är samma sak som lunch.Meeeeeen,middag o kvällsmat är ju samma sak.
Jag som värmlänning i Skåne tog det ett tag innan jag lärde mig det. Brukade alltid betona ordet lunch i lunchrummet på jobbet. Ja vad trevligt med LUNCH och inte middag tex.Inte för honom, det är samma sak som lunch.
Har faktiskt hört 6-7-åringar på skolan bråka om detta. Ett barn, men troligtvis icke-skånska föräldrar, sa att hon skulle äta pizza till middag. Pojken hon pratade med blev mycket irriterad över att hon ljög om vad det blev för mat i skolan den dagen![]()
Jag tycker ju, egentligen, att middag är ett bättre namn - eftersom lunch äts vid middag. MEN, det skulle jag aldrig erkänna för sambonJag som värmlänning i Skåne tog det ett tag innan jag lärde mig det. Brukade alltid betona ordet lunch i lunchrummet på jobbet. Ja vad trevligt med LUNCH och inte middag tex.![]()
Nej! Gå inte över till den mörka sidan!Jag tycker ju, egentligen, att middag är ett bättre namn - eftersom lunch äts vid middag. MEN, det skulle jag aldrig erkänna för sambon![]()
Har bakat och promenerar till city för att leverera till mina kids i butiken. Ngt måste vara fel för folk ställer sig och GLOR. Kan ha ngt att göra med att jag har målar-rock, chanelkavaj och hatt på mig? Samt dansar lite då och då pga lyssnar på svänga barock-covers.
Men märkligare saker har väl hänt?![]()
Men om man äter middag mitt på dagen så kan man äta kvällsmat sen och därefter ett lättare kvällsfikaNej! Gå inte över till den mörka sidan!men det blir ju jobbigare o säga middag middag. För man äter ju middag på em efter jobb och kvällsmaten är något lättare närmare läggdags
![]()
Nope.. går inte med på det därMen om man äter middag mitt på dagen så kan man äta kvällsmat sen och därefter ett lättare kvällsfika![]()
Verkligen. Det hörs till och med på namnet. Kvällsfika är rostade mackor med te och en frukt.Nope.. går inte med på det därkvällsfika låter ju som att man äter bullar el nått.
![]()