Hemma igen....
Hästarna fixade. Hunden fått sin promenad. Tvättmaskinen igång. Nu sätter jag mig med dator, släktforskning och ett glas vin..... Och hunden har fått sig fredagsgodis = märgben
!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När får du besked om jobbet?Är enligt planeringen en halvtimme söder om Göteborg. Ska sen ta spårvagnen till hotellet där dottern och min kompis Jennifer bör ha hunnit checka in![]()
När får du besked om jobbet?
Mera DRAMA på arbetsplatsen!
Ta fram, är ni beredda?
Min "elaka" kollega A som tydligen stötte sig med en snäll kollega, N, har bråkat med en till kollega!Den här kollegan, K, skulle bli vår typ arbetskoordinator men hen är lite för avslappnad för det så jag har pushat henom lite grann
(så hen är en ganska lättsam typ egentligen)
Men så fick jag höra av K idag att A var sur/arg på henom, A tyckte att K förföljde henom och tydligen hade A sagt att hen inte trivdes här. K sade då att A får prata med chefen om det. Då hade A tydligen blivit arg och börjat skälla ut honom i kontorslandskapet
Alltså K är längst den mest erfarna och kunnigaste av oss så hen är lite inofficiell arbetsledare. (Och nu när jag tänker på det så sa K att hen hade gett A vissa arbetsuppgifter ... Jag tror inte att de blir av nu, K sa att A inte gör några uppgifter i protest typ..)
Jag gick faktiskt till chefen då och bad om att få prata med henne. Tyckte att det uppenbarligen inte funkade om A hade kommit i bråk med två andra kollegor också. Och fick veta att A ska sluta, de hade pratat bara igår om detta.
Hepp!
Blev lite förvånad, lite lättad men samtidigt lite ... "sur"? Alltså det innebär en person mindre i arbetslaget och den sista kollegan (D, som jag inte nämnt ovan) är också bara "konsult" och skulle egentligen inte vara kvar så mycket längre till.. Och vi har just fått en ny uppgift som stjäl tid varje dag. Hm. Nåja. Om den här A ska fortsätta med att inte göra något så får vi väl vänja oss kvickt
D, konsulten ovan, har hängt med A en del och fått lite "inspiration" från henom ... Men hen hängde en del med N förut så jag hoppas och tror att hen kan snabbt gå över till det "gamla" arbetssättet.
Så, nu är popcornen slut!
Jag känner mig mest lättad då det visar sig att jag inte alls var så hysteriskt känslig och ensamt drabbad![]()
Om någon månad.... Tills dess så får vi se hur mycket hen gör ... det blir lite lätt giftig stämning om man känner att någon drar ett mindre lass.![]()
Men så skönt att bli av med rikspuckot A
![]()
Utnyttjade just mitt presentkort från Thomas Sabo som jag fick i julas - en dödskalle!![]()
Jag blev också förvånad och snopenHär med... men det känns som om det var ett tag sedan jag fick 20 000 gilla![]()
![]()
Åh, få se!
![]()
Dödsläcker
Men jag blev påmind om att jag praktiskt taget har en "förmögenhet" runt halsen och ena armleden varje dagMen å andra sidan så innebär det ju att jag får användning för dem!
![]()