Vad gör vi? Del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på hur vi ska lösa boendet. Ena parten som äger har begärt försäljning med hjälp av tingsrätten och det kan vi inte påverka.

En lottovinst skulle sitta fint. Räcker med ca 900.000kr :bow:
Men vilken jobbig sits. Har ni någon chans att köpa själva?? Hur lång uppsägning har ni??

Det snöar. Massor. Jag vill gå ut en sväng, men har både svinont och tappat bort min jacka (förhoppningsvis har sambon lagt in den i bilen när vi bytte avdelning första gången, annars vet vi inte var den försvunnit).
Idag är en riktigt kass dag, jag vill mest lägga mig på golvet och skrika som en treåring.
gå ut en liten sväng. Du mår säkert bättre när du väl kommer in sen även om det gör ont.

Så dåligt av din chef :mad:
Gillar din plan inför morgondagen :up: så nu får du försöka släppa jobbet idag och göra något som får dig att varva ner :)
Jag informerade henne om vad jag gjort och att jag var stressad och varför. Vi kör raka puckar med varann. Hon ringer i morgon så får vi snacka om hur jobbet ska funka. Hon har ju inte någon avsikt att köra slut på mig, men nu blev det för mycket.

Nu har jag andats en stund och det känns bättre. Jag skulle behöva äta något och sedan gå ut för en promenad. Och klockan är redan halv två...

Men vilken jobbig sits. Har ni någon chans att köpa själva?? Hur lång uppsägning har ni??

Kan köpa i höst, som vi kom överens om från början.

Vi är inte uppsagda och jag tänker inte påminna om den detaljen.

Min sambos advokat ska hjälpa till att förhala så mycket det går medan vi försöker skrapa fram pengar, i första hand till att köpa ut hennes del.

Jag vet inte vad jag ska göra,vågar inte klättra på taket för där ligger det snö.
Har ingen lust att ta rätt på bombnedslaget jag orsakade i hundrummet igår när jag rev en dubbelgarderob och trots utrensning så har mina hundar för mycket saker,vem katten är det som handlar i det här huset.? :crazy::cautious:

Håller på att fixa lite ätbart sedan ska jag gå till vännen och hjälpa henne lite. Gravid och hennes sambo ligger isolerad på Sahlgrenska då han fått byta stamceller. Igår hjälpte jag till att köra ett litet last till deras nya lägenhet och ska hjälpa henne lite mer idag. Flyr mer och mer från mitt hem.. orkar inte.

Sugen på att baka men sockret är slut och bilen står under 15cm snö jag inte orkar sopa av :cautious: Havrekakor med russin :d

Borde fortsätta jobba, Fått mycket gjort idag. men tappade orken.

Letar efter julklapp till sambon espresso/kaffemaskin under 2 000kr men vad tusan ska man leta eftre. Någon som har tips? Fattar inte skillnaden på de olika förutom att det är olika märken/ser annorlunda ut..

Håller på att fixa lite ätbart sedan ska jag gå till vännen och hjälpa henne lite. Gravid och hennes sambo ligger isolerad på Sahlgrenska då han fått byta stamceller. Igår hjälpte jag till att köra ett litet last till deras nya lägenhet och ska hjälpa henne lite mer idag. Flyr mer och mer från mitt hem.. orkar inte.

Ibland behöver man en rejäl paus från hemma :D

Vart inte så länge sen jag satt kvar i min bil i ca 20min innan jag tog mig i kragen och gick in, eller körde omvägar för att dröja på det. Nu har jag lyckats hitta lite mer ork och tycka det är lite mer roligt att komma hem i renoveringskaoset

Insåg att det kanske blev lite bakvänt att "gilla" det där, men vad skönt för vännen att få hjälp! :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 306
Senast: corzette
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 409
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 997
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 45 46 47
Svar
932
· Visningar
27 637
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser