Vad gör vi? Del CCXIII

Sitter och restaurangspanar medan jag äter mellanmål - klassiker att fundera på nästa måltid medan man äter :D Maken smsade för en stund sedan och bad mig komma med förslag på tre restauranger jag verkligen vill gå på. Hans chef har tydligen beordrat honom att ta med mig ut på middag ikväll, på företagets bekostnad (“och det får gärna kosta lite”) som tack för allt jobb maken gör och att jag står ut med de märkliga påhitt hans företag kommer med och som ibland påverkar hans privatliv (läs: mig) lite grann. Personligen tycker jag inte att jag behöver utstå särskilt mycket, men en tjusig middag tillsammans med min man för inga pengar alls tackar jag inte nej till! Blir nästan lite rörd när jag tänker på vilka fantastiska chefer vi har båda två, det är inte första gången något sådant här händer någon av oss! Nu hoppas jag bara att min onda hals fortsätter att bli bättre så att jag kan njuta av kvällen fullt ut...

Hej och hå. I tisdags konstaterade jag och hopptränaren att Stig börjar bli riktigt vältränad. Igår fick han vila, idag bockade han av medryttaren 🙈 som landade på sin sen tidigare skadade axel. Så efter jobbet fick vi åka ut och mocka för det hade hon inte gjort innan hon red. Sen började tvättiden kl 16. Vi blev lite sena, men har bokat hela kvällen så vi hinner klart ändå :)

Träffat kirurg och sjukgymnast idag och är tillsagd att ta det lugnare, jag ska försöka att låta bli att gå så mycket, lätt gjort när jag har både hästar och hundar. :meh: Får använda stödstrumpor och ska fortsätta ha foten i högläge så den inte sväller, dvs foten högre än hjärtat. Kommer se märkligt ut på jobbet när jag slänger upp foten på skrivbordet och sedan hissar upp det medan jag sitter på en sänkt kontorsstol. 😂

Varit ute och handlat lite, både nyttoprylar och ätbart samt även gått med på att donera en mindre summa/månad för att ge flickor en chans att slippa bli tvångsgifta som barn och våldtas av en mycket äldre man. Nu hoppas jag att iaf några istället kan komma från sina familjer, få mat, utbildning och kontroll över sina egna öden. :heart

Tyvärr blev jag av med min planerade ÖT idag, en kollega anåg att då han har beredskap nu så är det hans ÖT och jag håller med, även om det är synd på pengarna men rätt skönt att slippa jobba inatt. Sov dåligt förra natten och varit väldigt trött idag. :sleep:

Mamma skulle svimma om hon såg mig idag. Städade mitt skrivbord på jobbet :cool:Frivilligt! :eek::D

Det behövdes verkligen! Jag fick in ett ynka pappersfack (trodde att det ingick 2) vilket inte skulle räcka långt :cautious: så jag kavlade upp ärmarna och slängde typ 75% av papperna på skrivbordet 😅

Jag är inte i dåligt sällskap då de flesta andra på kontoret har samma problem som jag :angel: men det var skönt att få det gjort! Har tänkt på det ett tag.

För första gången på länge bombade Isis ett Teams-möte idag :meh: Dvs imorgon när jag har ett jätteviktigt möte med folk utanför företaget kommer katten att vara ute :cautious:
Imorgon kommer fröken katt sova sött när mötet börjar, så matte har inte hjärta att slänga ut henne. (Alternativt kommer hon att försvinna till katternas Narnia och vara omöjlig att upptäcka).

Sen när mötet börjar får hon tokfnatt och sedan ska hon prompt ligga på skrivbordet med sina ädlare delar rakt mot kameran…

Precis hemkommen från onkologen. Varit nervös över resultat av helkroppsscan/röntgen i 3 veckor nu. Men den visade ingen cancer! 🥳
Ska ju ändå gå på behandling. Men sååå skönt att det inte kommit tillbaks ngt nu iom hög risk för det.
Och så fick jag nya mediciner mot biverkningar av behandlingen och ska få järndropp etc. Så skönt att de håller noga koll på allt! 👍
Så underbart!🙏🌹

Ätit middag och nu är jag så trött att ögonen går i kors. Men går jag och lägger mig nu så kommer jag vakna vid ett i natt. Måste vara vaken till elva ikväll tidigast.

Bra kollegor är guld värt.
Magen är inte återställd men tillräckligt för att jogga 3 km. Så skönt.
Nu sitter jag under filten och tittar på trav och väntar på hockeyn. Den kommer bli olidlig.

Mamma skulle svimma om hon såg mig idag. Städade mitt skrivbord på jobbet :cool:Frivilligt! :eek::D

Det behövdes verkligen! Jag fick in ett ynka pappersfack (trodde att det ingick 2) vilket inte skulle räcka långt :cautious: så jag kavlade upp ärmarna och slängde typ 75% av papperna på skrivbordet 😅

Jag är inte i dåligt sällskap då de flesta andra på kontoret har samma problem som jag :angel: men det var skönt att få det gjort! Har tänkt på det ett tag.
Du vet vad man säger va? Som man har det på skrivbordet så är det i huvudet och vem vill ha ett tomt huvud?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 330
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
645
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 217
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 976

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka