Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att sluta vid lunch sket sig rejält...

Blir kvar hela dagen sen är det stressa ut till stallet, rida fixa, hem tvätta bil, laga mat, städa, packa, ta hand om grannens hus för de är bortresta sen ska jag försöka sitta ner och slappa lite innan man måste sova.

Orkar inte riktigt med allt idag humöret är inte direkt på topp

Ska på intervju på måndag. Råkade dubbelboka med sjukgymnasten.. Nåja det går att boka om.
Intervjun är för ett städjobb :cautious:

Ååååh heeeeeerreeeeee
78cf0fb5-b3c5-423b-b007-f8463cc0e483

https://www.aftonbladet.se/matdryck/a/qLLVOg/notkladdkaka-med-chokladsmorkram-och-blabar
:eek::d:d:d:d:d:d:d

Kakorna ovan är från samma bok.

...
Jag tror att jag kollar om jag kan smita iväg från jobbet lite tidigare och köpa boken :cautious:

Har burit in ett lass stuckatur till förrådet! Var ju en aaaaaning otymligt så att eeee men sån tur var dök grannen upp och hjälpte till! :D
Nu dricker jag ett fantastiskt vin jag fick av ovanstående granne och ska dra igång lite matlagning. Ska utfodra ett gäng mäklare denna afton. Pga detta har jag också home-stylat lägenheten in absurdum :angel:

Nu fick vår kund svar angående den där körningen Schenker hävdat att de gjort utan att ha kunnat leverera de pallar de skulle kört ut och ringt innan de kom etc.
Tydligen hade man lastat på pallarna på fel sorts bil. Så chauffören kunde inte leverera dem med den bilen. Sen var denne även döv/stum och kunde inte ringa. Vilket vi tydligt begärt och blivit lovade av Schenker innan frakt.
Sen hade denne chaufför också råkat markera körningen som bom-körning istället för den korrekta märkningen "fel lastat" när det egentligen var så att hon insåg att hon inte kunde leverera pga att man inte kunde lyfta av etc.

Hade inte kunden känt en högt uppsatt på Schenker hade det här inte rotats så noga i. Och kunden fått betala flera tusen extra i frakt. Riktigt dåligt av det underbolag Schenker hyr in på den sträckan!

Hoppas det flyter på bättre framöver nu!

Nu fick vår kund svar angående den där körningen Schenker hävdat att de gjort utan att ha kunnat leverera de pallar de skulle kört ut och ringt innan de kom etc.
Tydligen hade man lastat på pallarna på fel sorts bil. Så chauffören kunde inte leverera dem med den bilen. Sen var denne även döv/stum och kunde inte ringa. Vilket vi tydligt begärt och blivit lovade av Schenker innan frakt.
Sen hade denne chaufför också råkat markera körningen som bom-körning istället för den korrekta märkningen "fel lastat" när det egentligen var så att hon insåg att hon inte kunde leverera pga att man inte kunde lyfta av etc.

Hade inte kunden känt en högt uppsatt på Schenker hade det här inte rotats så noga i. Och kunden fått betala flera tusen extra i frakt. Riktigt dåligt av det underbolag Schenker hyr in på den sträckan!

Hoppas det flyter på bättre framöver nu!
Obs! Vill bara påpeka att om chauffören är döv så är stum inte rätt ord att använda, det är ett väldigt känsligt ämne inom dövvärlden - bara så att ni vet :)

För övrigt, grymt dåligt av arbetsgivaren att ge en körning till en döv person där man uttryckligen bett om att man ska ringa :meh::mad:

Obs! Vill bara påpeka att om chauffören är döv så är stum inte rätt ord att använda, det är ett väldigt känsligt ämne inom dövvärlden - bara så att ni vet :)
Enligt den text jag fick var chauffören både och. Jag vet inte om jag uttryckt mig fel isf. Men har jag gjort det ber jag om ursäkt och hoppas du kan hjälpa mig med vad jag bör säga. Så kan jag lära mig uttrycka mig korrekt. :)

Enligt den text jag fick var chauffören både och. Jag vet inte om jag uttryckt mig fel isf. Men har jag gjort det ber jag om ursäkt och hoppas du kan hjälpa mig med vad jag bör säga. Så kan jag lära mig uttrycka mig korrekt. :)
Det är väldigt väldigt sällan som en döv person är också stum, isåfall har de nog flera handikapp. Jag tror inte att det fanns en enda person på dövskolan jag gick på, det fanns en stum person (pga en medicinsk grej i halsen jag har tyvärr glömt vad det heter) men hon var hörande egentligen tror jag (hon gick på dövskola för att hon behövde teckenspråket för att kunna kommunicera). För de allra allra flesta döva kan mycket väl göra ljud, öronen har ju inget med halsen att göra.
Tyvärr är det ofta som folk säger dövstum, men det är ett gammalt ord. Och de flesta döva kan ta lite illa upp, så därför kan man typ flämta till om någon säger det :D (jag tar inte så illa upp men rättar gärna folk om de råkar säga fel)
Rent och slätt döv är rätt ord helt enkelt :up:

Det är väldigt väldigt sällan som en döv person är också stum, isåfall har de nog flera handikapp. Jag tror inte att det fanns en enda person på dövskolan jag gick på, det fanns en stum person (pga en medicinsk grej i halsen jag har tyvärr glömt vad det heter) men hon var hörande egentligen tror jag. För de allra allra flesta döva kan mycket väl göra ljud, öronen har ju inget med halsen att göra.
Tyvärr är det ofta som folk säger dövstum, men det är ett gammalt ord. Och de flesta döva kan ta lite illa upp, så därför kan man typ flämta till om någon säger det :D (jag tar inte så illa upp men rättar gärna folk om de råkar säga fel)
Rent och slätt döv är rätt ord helt enkelt :up:
Ok, bra att veta. Tack för förklaringen!
Jag vet ju inte mer om personen än jag fick läsa i mailet. Så jag gick på den infon. Men då vet jag att jag ska vara försiktigare med det i framtiden.

Ok, bra att veta. Tack för förklaringen!
Jag vet ju inte mer om personen än jag fick läsa i mailet. Så jag gick på den infon. Men då vet jag att jag ska vara försiktigare med det i framtiden.
Man kan lätt anta att i 99% av fallen där någon sagt dövstum så är det egentligen bara en döv person. Ännu mera troligt om det är en "vanlig" hörande person som sagt så. :)
Bara kul och bra att informera! :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver lite råd och input ang min valp. Han är en bullyblandning på 10 månader som haft en tuff start på livet. Nu är det som såhär...
Svar
19
· Visningar
1 401
Senast: fio
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 592
Senast: Takire
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 833
Senast: malumbub
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 621
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka