Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Halvligger på soffan och sippar te, sen ska jag väl göra mig lite mänsklig inför en tripp till byn och lite handlande. Därefter hade jag tänkt idka lite hederligt kroppsarbete medelst spett och slägga och slå ner ett gäng stolpar till det som ska bli ramen på mitt trädgårdsland :nailbiting:

Jag rekommenderar på stärkaste att du genast lägger dig på soffan med en bra serie på TVn och förblir där till det där fruktansvärda "Starta Damsugaren och Städa" anfallet går över. Det ÄR trots allt söndag...
Söndagar är ju den dagen jag har tid att städa!:D Jag har inget emot att städa. Hellre det än att laga mat!:nailbiting::yuck:

Söndagar är ju den dagen jag har tid att städa!:D Jag har inget emot att städa. Hellre det än att laga mat!:nailbiting::yuck:

Nejdå, ställ bara till med lite vidbränt vatten och därtillhörande rökutväckling på spisen på fredags eftermiddag, ring brandkåren och ställ upp fönstren på ena sidan huset och dörrarna på den andra sidan, så spolar brandkåren rent åt dig :D

Har satt mig i soffan (som börjar bli modell hängmatta och dryg att komma upp ur) bara för att inse att fjärrkontrollen ligger flera meter bort! :arghh:

Typ vaken... Blev att prata till kl 2.20 med vännen, svårt att sluta när vi äntligen skriver (han har haft fullt upp senaste 2 veckorna så vi har knappt pratat nått). :cautious:
Ska väl pallra mig upp ur sängen och äta frukost.

Här är det halvmulet oxå.
Sitter och funderar på vad jag ska hitta på idag. Iaf gå och släcka lyktorna på balkongen. Glömde det igår kväll...

Tittar på Futurama och funderar på om jag ska sy klart en klänning idag eller inte. Har fastnat lite i mönstret och vet inte riktigt hur det var tänkt att sys ihop, men det brukar ge sig om man tar en paus tänker jag.
Så nu är det Futurama och kaffe som gäller!

Det fick bli en kortare tur med hästarna än jag tänkt mig. Både Aramis och Sandra hade rejäl träningsvärk :p Jag och Annie fick ge oss men hon taggade på bra ändå :love:

Här har det äntligen börjat mulna på lite. Trots att jag försöker ha handskar när jag är ute har jag rejäla soleksem som snart går över till brännsår och proriasis om inte solen håller sig borta ett tag.

Ska förhoppningsvis hälsa på i nya lägenheten i eftermiddag. Blir lite stressad av min mor som tycker att vi borde åka och hämta bilen, lasta och lämna av saker samt åka och köpa fler flyttkartonger innan dess. Blargh... men snart är det över.

Nu har Sandra åkt hem :(

Jag och Harry ska krypa upp i soffan en stund innan jag ska ge mig i kast med berget av kartonger från Ikea. Phuuu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
592
Senast: tanten
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 181
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 196
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka