Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tempen hade gått upp till 36.6 i morse, så kan ju hoppas det är på väg att bli bättre. Hade det vart 3.5.5 som igår hade jag stannat hemma från jobbet. Hoppas jag håller mig pigg till intervjun i eftermiddag :)

Jag har klarat mig utan i fem år men saknar en hysteriskt. Väntar med spänning på att grannen ska anlägga en så jag kan börja löshoppa, dressyra, tömköra osv.

Jag hade tyckt det var väldigt viktigt.

Viktigt! Har varit utan länge och saknade det massor även om jag inte använder det ofta.

För mej är det viktigt även om jag inte använder den så ofta men jag skulle aldrig ta ett stall utan. Men en tid i mitt hästliv klarade jag mej bra utan och saknade aldrig en.
Det är egentligen viktigt för mig med, men har nu står utan i två år. Och har nu hittat ett annat stall som inte har padock. Börjar även bli ganska desperat efter ny stallplats, orkar inte åka så långt till stallet som jag gör idag.

Sitter med dagens första kopp kaffe.
Lite småsur över mina påklädningsbekymmer imorse. Köpte en jättefin skjorta häromdagen - jag provade en som var för stor, plockade en storlek mindre på väg till kassan och var nöjd och glad. Nu på morgonen när jag skulle klä på mig var jag mindre nöjd, den var alldeles för liten :arghh::banghead: givetvis plockat av lapparna med så kan inte byta, men jag var så säker på att den skulle passa.

Och på temat; beställde byxor häromdagen, i samma storlek och modell som ett par jag har hemma, bara andra färger. Får hem dem och då är det ena paret en helt annan byxa (annat tyg - inte jeans, och tom annan knäppning i midjan) - men namnet och beskrivningen på lappen är samma som de andra som jag redan har. :confused:

God morgon! Kört BARN till skolan, kollat av hästarna (som är utsläppta i sommarhagen) och ätit frulle :up:
Inväntar mor som ska få sin önskade födelsedagspresent uppfylld - d.v.s loppisrunda och lunch i annan stad :)
Jag ska försöka att inte hitta allt för mycket "bra att ha"-saker... :angel:

Vaknat med migränflimmer.
Ska släppa ut labben i trädgården och ta ett par Alvedon (inte det som hjälper bäst men i och med min behandling vill jag inte ta nåt som ökar blödningsbenägenhet) och krypa ner igen i väntan på att det ska gå över.

Har snart jobbat klart för idag. Min KP ska hämta mig vid jobbet. Sedan ska vi äta lunch någonstans. Antagligen blir det ChopChop. Ta en promenad i solen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
650
Senast: tanten
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 570
Senast: Vastgota
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 219
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka