Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Näe nu är det nog dags att göra sig i ordning inför dejten med John Blund. Känner att jag ligger lite minus på det kontot med knappt 5h sömn i natt (vill helst ha ca 8h)..

Funderar också på om jag ska försöka få en remiss (ta kontakt själv?) till en sjukgymnast. Har haft ont i höfterna den senaste tiden och nu har det spridit sig upp i rygg och nacke pga mycket stillasittande arbete. Detta kommer inte minska framöver utan snarare öka och många resor kommer att göras. Därför vill jag stärka upp och motverka redan innan det blir o-hanterbart, men samtidigt vet jag inte om jag ska belasta sjukvården innan jag är riktigt sjuk liksom :o

Blev just klöst så illa av min ena katt att hela jävla armen värker och det svider så vartenda hårstrå på kroppen står upp och det går som kalla tårar längs ryggen på mig. Aj!

Ajaj! Min mamma blev så illa biten av en ungkatt för ett tag sen att hon fick åka och ta en stelkrampsspruta O_o

Näe nu är det nog dags att göra sig i ordning inför dejten med John Blund. Känner att jag ligger lite minus på det kontot med knappt 5h sömn i natt (vill helst ha ca 8h)..

Funderar också på om jag ska försöka få en remiss (ta kontakt själv?) till en sjukgymnast. Har haft ont i höfterna den senaste tiden och nu har det spridit sig upp i rygg och nacke pga mycket stillasittande arbete. Detta kommer inte minska framöver utan snarare öka och många resor kommer att göras. Därför vill jag stärka upp och motverka redan innan det blir o-hanterbart, men samtidigt vet jag inte om jag ska belasta sjukvården innan jag är riktigt sjuk liksom :o

Du lär ju förslagsvis belasta sjukvården än mer om du kör på tills du blir riktigt dålig :)

Men det är nog bara vid bett va? För att katter har så mycket bakterier i munnen. Inte vid rivskador väl? :nailbiting:

Jag har faktiskt ingen aning. Är det en katt som får springa ute finns nog minst lika mycket bakterier i klorna. Jag vet inte om 1177 har något råd att ge om det här?

Men det är nog bara vid bett va? För att katter har så mycket bakterier i munnen. Inte vid rivskador väl? :nailbiting:

Det är kattbett som kan vara farliga eftersom katter har mycket otrevliga bakterier i munnen och att de går rakt ner på djupet och är små, så de lätt läker ovanpå med infektion under. Rivsår, särskilt om de inte är alltför djupa räcker det med att rengöra noga.

Edit: Men ont gör det. Samtidigt om rivsår från katt skulle kräva läkarvård skulle akuterna vara fulla av kattägare vid ett eller annat tillfälle :grin:

Bett. Har man vaccinerats som barn o fått boosterdos så räcker det i närmare 30 år, killar fick boosterdos i lumpen. Ev smitta är totalt oberoende av hur svårt/djupt biten man blivit.

Hur vet man om man fått en boosterdos då?
Sålänge såret inte blir rött och fult antar jag att det inte är någon fara?

Kollar på TLC och ''tjockisar '' fy tusan vilken otrevlig karl. Så otrevlig att sjukhuset kastade ut han.

Kollar på TLC och ''tjockisar '' fy tusan vilken otrevlig karl. Så otrevlig att sjukhuset kastade ut han.
Visst är han bara en riktig rövhatt,så glad att man inte var personal där för jag hade aldrig hållt käften,och så hade det ju varit bra om pappan slutade ge efter.

Paminner mig om min yngste odaga. Det forsta han gjorde varje morgon var att kla av sig naken ... alltid i ett par ars tid ... sedan fick ett samtal fran grannen, Britter och strangt katolsk familj, klockan 6 en morgon nar vi inte vaknat annu att var son var dar och att han var helt naken.:eek: :p
:rofl: :rofl:

Dom har sina idéer dom där härliga (O_o) ungarna......

Ska ta och krypa ner under täcket, inte för jag är trött utan för jag fått något skräp (gissningsvis kattpäls) i ögat tidigare idag som förvisso är bortspolat nu, men det svider och titta med bara ett öga är ju lagom bekvämt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
645
Senast: tanten
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 556
Senast: Vastgota
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 219
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka