Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har just mockat lösdriften och sen ätit frukost.
Tar det lugnt ca en timme innan @Ninnurur med dotter kommer och vi ska rida en sväng med Ninna till fots så vi har lite koll på Eikar. Dottern är ju inte så stor.

Sedan blir det inflyttningsfika här, har inte haft nåt än så tänkte det var smart att ha i samband med födelsedag. Kommer ett helt gäng vänner och bekanta. Nästan skönt att några inte kunde komma förrän nästa helg ;)

Varit och gjort i ordning stallet, nu sitter jag och dricker kaffe och löser korsord. Borde ta tag i saker och ting och rensa lite i garderoben. Men jag sitter rätt bra här med mitt korsord och kaffe.

Ska åka och träna med Svarta Faran (aka den överpilska odrägliga fjårtisen som vid 17 mogna år gått i barndom) och ska innan dess motionera de andra två djuren samt schamponera den mobila brungråa dammhögen så jag ser att det verkligen är Svarta Faran som kommer med.O_o
Bruna Räzerhästen får bli tömkörd idag. Är övertygad om att någon ger henne raketbränsle i maten när jag inte ser :cautious: Hon är lite putt över att banan inte är tillräckligt lång, så hon har svårt att nå maxfart utan att välta i hörnen :nailbiting: Men om någon vill ha hjälp Att fräsa upp pottaislandet kan jag komma och longera!

Hade planerat att springa 5km idag, men kände en liten ömhet i knät efter att det låste sig i torsdags. Nöjde mig med 3.5 och satsade på att springa fortare än sist istället. Kapade 1.5 minut på förra tiden. :up: Knät känns bra så jag hoppas att jag ska kunna springa 5 imorgon istället.

Äter frukost på innergården som är en gammal borggård med palmer. Försöker förtränga hur mkt jag borde banta när jag kommer hem :angel: Ska snart ta en promenad efter stranden. Min oangenäma solbränna har äntligen lagt sig.

Ska åka och träna med Svarta Faran (aka den överpilska odrägliga fjårtisen som vid 17 mogna år gått i barndom) och ska innan dess motionera de andra två djuren samt schamponera den mobila brungråa dammhögen så jag ser att det verkligen är Svarta Faran som kommer med.O_o
Bruna Räzerhästen får bli tömkörd idag. Är övertygad om att någon ger henne raketbränsle i maten när jag inte ser :cautious: Hon är lite putt över att banan inte är tillräckligt lång, så hon har svårt att nå maxfart utan att välta i hörnen :nailbiting: Men om någon vill ha hjälp Att fräsa upp pottaislandet kan jag komma och longera!

:rofl:

Det är precis den, som gör att jag vill hitta ett lagligt alternativ, som inte kostar multum. Kan väl betala en liten slant i värsta fall. Går att hitta mycket på youtube med, det är där jag tittar mest, fast inte filmer förstås.
Tyvärr är ju ofta filmer på Youtube inte heller lagliga att se, det är ju folk som laddat upp den där istället för på en streaming sida och det är ju lika olagligt det.
Det är nog bara att bita i det sura äpplet och betala 79 kr i mån eller vad nu netflix mfl kostar om man vill vara laglig.

Sitter på loppis och försöker sälja. Hitills har jag fått ihop hela 120 kr :rofl: 130 kr kvar sen är det åtminstone plus minus noll ned borden ;)

Tycker den domen var sorglig på ett sätt, hade det från början kommit en tjänst så som spotify med alla filmer kanske inte dessa piratstreaming sajter hade uppstått, men men nu är det som det är.
Det är väldigt svårt att se om en sida är laglig eller ej, försökte googla lite igår utan givande resultat. Blir väl att titta på klipp på tuben, för å se om filmen är värd att köpa.

Tro mig, jag håller med men filmjättarna är för giriga för en sådan typ av laglig streamingstjänst. Der fanns ju en sida, de hette bland annat plejmo, som hade lite nyare filmer men de gick ju i konkurs då filmbolagen ville ha förskottsbetalning samt så kostade en film mellan 5-40kr att se.

Filmbolagen tänker inte på att nedladdning o olagliga streamingssidor mer eller mindre skulle upphöra om det fanns en tjämställdhet liknande Spotify fast för filmer. De vill ha så mycket pengar det bara går. Därmed basta.

Jag betalar 40kr/månad för min VPN. helt värt det i slutändan även om jag nu mest kollar på netflix o viaplay. Gillar inte att känna mig helt bevakad.

Senast ändrad:
Hur funkar ett vpn?
Är det som är privat surf på webbläsaren eller ?

Precis.
"VPN betyder Virtual Private Network och ger dig en krypterad anslutning till internet.

Det innebär att ingen kan avlyssna trafiken mellan din dator (eller mobil) och de webbplatser du besöker. Detta är extra viktigt om man använder öppna wifi-nätverk på till exempel kaféer, hotell och flygplatser.

Integrity VPN gör din uppkoppling säker, privat och fri.

Ingen datalagring
Eftersom Integrity VPN inte är någon internetleverantör är vi inte ålagda att datalagra enligt lag. Vi lagrar därför ingenting om våra användare, förutom vad som är nödvändigt för att driva tjänsten (användarnamn och hashat lösenord). Eftersom användarna köpt sitt Integrity VPN-abonnemang via en internetleverantör vet vi inte ens vilka våra användare är!"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
643
Senast: tanten
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 550
Senast: Vastgota
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 219
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka