Vad göra åt torr (?) hårbotten?

Mirre

Trådstartare
Min hårbotten är rena katastrofen just nu, kliar och flagar konstant och håret känns fett dagen efter tvätt. Vet inte vad som orsakat det men måste hitta något bra botemedel mot det innan jag blir tokig. Har ni några tips?

Byt schampo, använd ett för känslig hårbotten. Fungoral eller något liknande på apoteket kan hjälpa.

Min hårbotten är rena katastrofen just nu, kliar och flagar konstant och håret känns fett dagen efter tvätt. Vet inte vad som orsakat det men måste hitta något bra botemedel mot det innan jag blir tokig. Har ni några tips?

Seborroiskt eksem (mjälleksem)? I så fall kan du få rätt schampo och kortisonlösning utskrivet av din läkare på VC.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
558
Senast: Jahopp
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 228
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
891
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 520
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025