Vad göra med överblivet hundfoder?

Sv: Vad göra med överblivet hundfoder?

Många har smakgaranti på sina torrofer, spceilt på de medicinska foderna som säljs på djursjukhus. Jag vet att hiss har det på de flesta av sina veterinär foder. Man ska ha mer än hälften av säcken kvar så får man pengarna tillbaka om man inte kan ge hunden det mer. Tror det är hjälften.

Jag har kastat mina foder när jag inte kunnat ge min hund det mer då jag oftast inte haft mer än halften kvar. En säck fick jag kasta nästan hela för det märket hade ingen smakgaranti och jag kände ingen som gav det specialfodret till sin hund.

Någon av fodrena har en kompis tagit till sin hund och gett som godis (En hund som tål allt).

Fast hon har ju redan skrivit att hon inte vill lämna tillbaka åtminstone det ena fodret. Sedan om det inte är pengarna man tänker på utan slöseriet så vet jag inte om det är någon mening med att lämna tillbaka det? Det går ju inte att sälja igen om det är öppnat så antagligen blir det slängt.

Fast hon har ju redan skrivit att hon inte vill lämna tillbaka åtminstone det ena fodret. Sedan om det inte är pengarna man tänker på utan slöseriet så vet jag inte om det är någon mening med att lämna tillbaka det? Det går ju inte att sälja igen om det är öppnat så antagligen blir det slängt.

Varför går det inte sälja om det är öppnat??

Jag har köpt, och kommer köpa öppnade påsar via blocket av diverse foder.
Kan man köpa en öppnad påse med tio kilo foder kvar i för en á 200 spänn, tackar inte jag nej iaf. Det är ju inget fel på maten bara för påsen är öppnad?:confused:

Jag tror hon menade att företaget inte kan sälja det igen utan förmodligen slänger det (eller packeterar om?).

Även om du inte har hundstallet i närheten så lär det ju finnas någon annan typ av omplaceringsverksamhet? Finns ju typ överallt.

Eller blocket, som sagt. Eller buke :p

Varför går det inte sälja om det är öppnat??

Det handlade ju om att lämna tillbaka fodret, jag menar precis som Jenka skriver att företaget knappast kan sälja öppnade påsar. Att sälja på Blocket eller Tradera har jag redan tipsat om.

Det finns ingen omplaceringsverksamhet i närheten vad jag kunnat lokalisera iaf.

Och Oliverssäcken kan jag returnera, och säcken är oöppnad så den kan säljas igen av företaget med. Men jag har helt enkelt inte 'mage' att returnera det som sagt, då jag returnerade det ursprungliga weightloss jag köpte och fick byta det mot det här selected fish. Och även om de utan problem skulle ta tillbaka även SS:en, så anser jag att jag liksom redan 'utnyttjat systemet' och inte vill det igen.

Hills har smakgaranti, det är mer än halva säcken kvar (öppnad häromveckan), men det är ju inte så att hunden inte tyckte om det som är anledningen. Och såvitt jag vet har Hills ingen 'returnera för hunden dog'-garanti. Och ÄVEN om de hade det anser jag det är en ganska ful anledning att reklamera. Som om man skulle gå till ICA och lämna tillbaka mat för man inte orkade äta upp den ungefär.

Dock, så fodret kommer inte behöva kastas, utan glädja (förhoppningsvis) en bukefalists hundar, Ylvali köper det för en mindre peng. Så blir alla nöjda och glada - fodret kommer till användning, Ylvali tjänar en slant, jag får tillbaka en liten slant (vilket väl i sig är sak samma, men jag skulle ljuga om jag sa att det inte är trevligt, med tanke på högen med veträkningar) och jag kan bara möta upp henne i Uppsala när jag ändå ska till jobbet, så behöver inte bli dyr frakt eller traggel med att skicka.

Hade säkert tjänat mer på att lägga ut det på blocket eller tradera, och absolut på att returnera det och få tillbaka 1300 kr, men som sagt - det här blir en lösning som alla vinner på, och fodret kommer till nytta, vilket är huvudsaken =)

Liknande trådar

Övr. Hund Känns som om djurmaten sakta men säkert tar över hela huset.. :devil: Skämt åsido, ni som har flera stora hundar, och därmed flera...
Svar
17
· Visningar
2 672
Senast: stintans
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 817

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka