Vad göra??

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Filou
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 859
F

Filou

Jag har ett sto som jag köpte i höstas. När jag fick henne var hon väldig ranglåg. Hon är lite speciell i staller så då hon är "skygg" om man kommer nära fort eller pillar på något som gör ont blir hon syr/osäker och känner sig hotad. Men ju längre jag har haft henne ju tryggare har hon blivit iom att vi lärt känna vrandra.

Men nu sen någon vecka tillbaka har hon blivit en riktigt bitch rent ut sagt. Hon bestämmer helt plötslig i hagen och ibland går hon bara rakt på, det spelar inte så stor roll vad jag gör. Det som funkar bäst är att slå grimskaftet ett var runt nosen. Jag har även prövat med repgrimma men det är ingen skillnad jämfört med vanlig grimma....
Någon som har något tips....

Är hon brunstig kanske?Köpte du henne i höstas har du kanske aldrig sett henne brunsta.Min lilla ranglåga ponny är likadan just vid de tillfällena. :)

NJa det har nog gått över nu...hon blev insläppt till två nya hästar när de skulle betas på varav den ena va vallack. Då märkte jag direkt att hon var brunstig och det är sen dess hon har blivit jobbig. Det nya stot hon går med har mkt pondus och bestämmer verkligen, men min häst har fått övertaget helt å hållet verkar det som. Hon lyssnar på mig men det tar ett tag...

Min lilla flicka blir känsligare när hon brunstar?
Kan det vara samma för dig ?

Lycka till =)

Hon är 8 och jag vet inte vad hon vart med om innan jag fick henne, men en gissning är att hon har haft 2-3 föl

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större... 2
Svar
25
· Visningar
2 057
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 820
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 781
Senast: lundsbo
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig... 2
Svar
21
· Visningar
8 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka