Bukefalos 28 år!

Vad händer med Täby Galopp?

Aaricia

Trådstartare
Hittar några trådar som tagit upp ämnet tidigare, men inget svar på frågan; vad händer med planer på att flytta Täby Galopp och en ev ny nationalarena för galopp och trav?

Har googlat utan resultat, någon som har koll? Som jag förstår är det flera kommuner som visat intresse, men bara 4 förslag skulle utredas vidare. Solvalla kanske inte är med på flytt, då blir det bara ny galoppbana.

Men vad händer? Var ligger ärendet nu?
 
Sv: Vad händer med Täby Galopp?

Vet man vad det är för tidsram innan beslutet kommer?
Jag har min häst uppstallad på skrittavstånd från Stav, man är ju lite nyfiken.
 
Sv: Vad händer med Täby Galopp?

Oj då, då kanske ditt stall ryker i så fall:o

Haninge kommuns planer på ett hästcentrum är ju jättestora (precis som övriga kommuners) som jag har förstått det och omfattar ett stort område runt Stav. De har räknat in inte bara galoppen utan ev flytt av Solvalla OCH anläggning för stora ridhästtävlingar om jag inte är felinformerad. :confused:

Det innebär i så fall att stora ytor runt själva stavanläggningarna som finns idag, kommer att behöva användas.

Men det är kanske inte troligt att Solvalla flyttas och i så fall vet jag inte om man är intresserade, och övriga kommuner som är intresserade har väl ungefär samma tankar som jag har förstått det, så vi får se vad det blir i slutänden.

jag tycker man kunde flytta ut travet i landet nånstans:angel:, så kanske galoppen blev större:o Men så blir det nog inte:rofl:
 
Sv: Vad händer med Täby Galopp?

Jag har en ganska rejäl skritt-tur till Stav så stallet är inte hotat :)
Det skulle vara ett rejält lyft för hästHaninge om anläggningen hamnade där, och det skulle vara helkul. Samtidigt; tycker den passar bättre på norra sidan då fler galopp- och travmänniskor håller till där.

Efter att ha läst allt jag kommit över så är min känsla att Solvalla inte flyttar med, därför kommer galoppen hamna på norrsidan, inte allt för långt från Täby. Men vad vet jag...
 
Sv: Vad händer med Täby Galopp?

Så här är situationen:

Processen med att sälja Täby har precis börjat.
När det står klart hur stort intresset är och vilka tidsramar nya ägare kan arbeta med så börjar arbetet med att leta ny plats, eller nya platser.

Stockholms Travsällskap har inte tagit några vidare kontakter, och har fullt upp med intern turbulens.

Den stora frågan just nu är om man ska satsa på en anläggning med integrerad träning (Typ USA/Sverige) eller en ren evenemangsarena på central plats och separat träningsanläggning där marken är billigare.

Men i höst ska planerna vara fastlagda.
 
Sv: Vad händer med Täby Galopp?

Men i höst ska planerna vara fastlagda

Så snart? Spännande. Men jag gissar att det blir norr om stan och enbart galoppbanan, jag.
 
Sv: Vad händer med Täby Galopp?

Hoppas norr, hoppas norr, hoppas norr!!
Och hoppas på träningsverksamhet också även om det är mindre troligt!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Uppstickaren Best Ofdream Trio har tagit trav-Sverige med storm. Men intrycket senast var svagt och det slutade med galopp. Nu missar...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 357
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 888
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp