Vad hände med ugnen?

Mirre

Trådstartare
Idag hände en märklig sak.
Sambon skulle byta lampa i ugnen och den nya lös först, sedan slocknade den och när sambon kollade så hade lampan mer eller mindre smält. I en avstängd kall ugn som varit avstängd i flera timmar. :crazy:O_o

Sv: Vad hände med ugnen?

Idag hände en märklig sak.
Sambon skulle byta lampa i ugnen och den nya lös först, sedan slocknade den och när sambon kollade så hade lampan mer eller mindre smält. I en avstängd kall ugn som varit avstängd i flera timmar. :crazy:O_o

Kolla så det är rätt spänning annars går lampan direkt

Elfel såklart.

Det måste ju vara någon typ av kortslutning som gjort att det blivit varmt = dåligt.
Dra ur sladden till spisen.
Låt någon el kunnig titta på det säger min sambo som arbetar med el.

Var det rätt storlek på lampan? Matningen till lampan är väl internt avsäkrad med en glassäkring eller liknande?

Jag skulle testa med en ny lampa och se. Händer samma sak skulle jag böja kolla efter elfel.

Liknande trådar

IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen... 2
Svar
22
· Visningar
1 658
Senast: Rie
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
359
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla... 2
Svar
24
· Visningar
2 132
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 893
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka