Vad hände?!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Barabass
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 3 010
Sv: Vad hände?!

*tänker på dig*
Jag stod för ganska många år sedan i samma stall som ett äldre halvblod som togs bort av ungefär samma anledning. Det var samma hastiga förlopp...

Lilla vän, tänk vad livet är hårt ibland. Jag känner mycket medlidande med dig. :cry: Ett litet råd till dig från mig. Försök att tänk på de fina stunder du o din häst haft tillsammans, att han har det bra nu och att ni ses i Nangijala!

Kramiz

uscha, det låter verkligen som att nerverna och sådant i korset fått sig en knäpp av kylan.. sådant brukar kunna läkas ut.. men det är horribelt attse och vara med om..
det var vidrigt att se lilla vovven min utan känsel i baken och skrikandes.. han hade fått en smäll på ryggen (ramlade från sängen) och musklen svullnade och täppte till nervbanorna.. därför kunde han inte känna något eller ha något styrsel i bekan..

det är juh mer frustrerande för en häst, men jag gissar på att det är något som blockerat nervbanorna och orsakade känselbortfall osv..

ska väl inte säga det men om det är det som jag sa ovan så hade det kunna avhjälpas med smärtstillande och cortison osv.. men det är hemskt innan man bestämmer sig eftersom att djuret lider så och ser så ämligt ut.. speciellt hästar som vill stå upp, dom vill ha kontroll.. en hund kan juh lägga sig ner och vara "nöjd" så..

Jättetråkigt att han inte kunde räddas! :(

Ville bara påpeka att jag varit med om en liknande grej med en galoppör för rätt många år sedan. Hon gick som alltid som ett spjut nere på banan (det var inte jag som red), men så plötsligt så tappade hon hela bakkärran och kunde knappt röra bakbenen. Fick stappla in i boxen, fick stå där i någon vecka med olika behandlingar, kunde knappt röra sig alls. Till slut kontaterades att hon hade en fraktur någonstans i bäckenet eller däromkring (minns inte riktigt, men någonting var av i alla fall) och nästa helg när jag kom till stallet fanns hon inte mer. Min älskling!

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 225
Senast: __sofia__
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 707
Senast: Skjøldur
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 086
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt... 2
Svar
27
· Visningar
6 678
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka