Vad händer med mina revben?

iNHALE

Trådstartare
Under ett par veckor har jag haft mer eller mindre ont i innerkanten på revbenen nedanför bröstbenet på vänster sida. Har inte gjort mig illa, har inte skadat mig, har inte tränat eller gjort något som skulle kunna förklara att man är "mör". Har inte ont i skinnet eller i mjukdelarna i övre delen av magen utan det gör ont först när man lägger tryck på själva bröstkorgen. Det gör inte ont när jag spänner mig eller böjer mig framåt, men det gör ont när jag sträcker mig. Sover inte annorlunda mot innan, har samma madrass och kuddar som jag haft sen förra vintern, inget har ändrats.

Någon som har någon idé om vad det skulle kunna vara? Min första tanke var att jag sträckt mig på något mystiskt sätt, men ihållande värk på det sättet i över två veckor låter inte som en sträckning i min värld och jag börjar bli lite irriterad på det nu iom att jag börjar jobba på fredag och jobbet innebär mycket fysisk aktivitet.

f0f09657-df12-4ff6-9209-900f07e3878b.jpg
 
Lyckas man sträcka musklerna mellan revbenen sitter det oftast i länge, betydligt längre än två veckor så det låter långt ifrån orimligt.
 
Sitter du mycket och ofta framåtböjd framför datorn? Om bröstmuskeln kommer i kläm (det gör den av dålig hållning t.ex när man sitter hukad framför en skärm) så kan det göra ont just där du nämner. Försök sträcka på rygg. Om du upplever att det inte stämmer så bör du gå till VC!

http://naprapat.net/om-pectoralis-minor-en-liten-muskel-som-kan-skapa-stor-oreda/
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.358718/sa-skadligt-ar-soffsurfning---7-farligaste-stallningarna


Edit: Såg din bild nu. :$
 
Senast ändrad:
Möjligt att det kanske är en sträckning, även om jag tycker att det snarare kommit smygande än att komma pang bom en morgon. Får helt enkelt avvakta och ge det ett par veckor till.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 635
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 623
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp