Vad har dessa hästar på benen?

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare liza_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 287

liza_

Trådstartare
Man ser ofta att distanshästarna från Bahrain, UAE och "liknande länder" har någonting gulorange på benen under ritten.. Vad är det för någonting och vad anses det bra för?? Jag har länge undrat vad det exakt har för funktion...

Bifogar en bild....

img_1515_40026033.jpg

De här ekipagen har inte så mycket påkletat, vissa har ju längst med hela senorna..

Hoppas att någon kan svara så jag slipper gå och fundera längre :)

Sv: Vad har dessa hästar på benen?

Jag frågade sist jag var där, de sa att det var henna faktisk. Ska ge tur.

Åh, tack för svar!
Jaså, det hade jag inte gissat på! Så det är enbart för att det sägs ska ge tur då alltså? Ingen annan anledning?

Tja det kan ju tänkas att det skyddar lite mot sanden så de inte får småsår? Det sitter ju fast som tusan iaf...

Liknande trådar

Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
1 112
Senast: MJLee
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några... 68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
50 763
Senast: Mineur
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag... 2 3
Svar
45
· Visningar
9 009
Senast: prallan
·
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan... 2 3
Svar
44
· Visningar
6 149

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka