Vad har din häst för täcke just nu? Sommar!

Gbglass

Trådstartare
De flesta går väl nakna men om man som jag annvänder flugtäcken i hagen. Eller andra på tex natten kan ni väl skriva. Ni kan ju skriva även om de är nakna.

Kör efter samma princip som tidigare.
Vad har din häst för täcke just nu?
Hur är vädret?
Är den inne eller ute?
Ev. bilder.

:banana::banana::banana:

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? Sommar!

Min häst är ute dag o natt nu. Han går "naken" på dagarna, men vid kvällsfodringen åker flugtäcket på.

Vädret är underbart :) Så länge det inte spöregnar, så får han fortsätta att vara ute. Men har det regnat jättemycket under dagen, så får han komma in o torka på kvällen...och förmodligen stå inne den natten.

Fast ta i trä...än så länge har det inte varit något sådant trist väder!

Våra hästar går ute mellan ca 8-19.30 utan täcke dom dagar det inte regnar. Vid regn har vi ett tunnt tegntäcke på.
Snart blir det sommarbete=hästarna ute juni-augusti utan täcke. Har möjlighet att stalla in dom i box om det skulle behövas pga mycket regn. Står i inackorderingsstall.

Min häst är jättelycklig nu eftersom det är enda period hon kan gå utan täcke. När myggorna och knotten kommer måste hon ha flugtäcke (Amigo bug rug).

Jag tar in dem på natten efter träning (oftast vid 18-19). Eftersom hon är svettig efter träningen har hon Amigos innetäcke, det med 150 g foder.

:laugh:

Tunt fodrat regntäcke ute vid regn och busväder, annars inget...
När flygfäna kommer så åker flugtäcket på!

Hur är vädret?
Soligt och fint!:)

Är den inne eller ute?
Inne på natten

Förra sommaren:
070810-02.jpg

070810-01.jpg

Ute och på dagen går hon naken, på natten har hon ett tunt bomullstäcke från Rambo mot flugor och mygg.

Här är det ca 25 grader! Så det är i allra högsta grad sommar och varmt.

min e "ute häst" nu så han e ute både dag o natt... dagtid e han naken o nattetid har han ett ofodrat regntäcke om det känns kyligt på kvällen eller det ser regnsjukt ut...

På dagen går min valack naken, på natten står han inne och då har han ett väldigt tunt ylletäcke köpt på exclusive. Är riktigt bra då det är lätt att skaka av spån och hår, tunnare än de flesta av bumullstäckena jag har, helt perfekt :love:

Inget. Ofodrat regntäcke vid regn och kyliga vindar.

Hur är vädret?
Just nu ca 20+, sol och vindstilla.

Är den inne eller ute?
Inne på nätterna, utan täcke.

Min får inte gå på bete, så vanlig hage, dagtid. Vi har senaste veckan haft runt 25grader varje dag!
Så absolut utan täcke, svettas lätt av att bara vara ute och stå och häcka och han har inte ens haft någon vinterpäls alls i vinter. De som haft vinterpäls har haft problem att hinna släppa all och svettas en del...
Blir det mer flugor åker flugtäcke på, men han står där det blåser bra. Skulle det regna åker Kanske regntäcke på.

naken,han går ute p dagen och inne på natten,ska beställa ett flugtäcke, wheatherbeeta.Ska bli nästan 30 grader imorrn!!

Ute dygnet runt, utan täcke. Minst 25 grader varmt för tillfället.

Min häst har flughuva och flugtäcke ute. Hon svettas när hon inte har täcke så flugtäcket hjälper även till att reflektera bort solstrålar antar jag. Hon står inne på natten ännu, ska ut så fort hon fölat.

20412218.jpg

nu i stallet så står han med HW cooler täcke för att jag tvätta honom :P

Det är inte 20 grader varmt mellan 21.00 och 6 på morgonen.

:laugh:

Inget, om jag red skulle hon ha haft ofodrat regntäcke vid regn
Hur är vädret?
sol och 20+
Är den inne eller ute?
ute på dagarna, inne på nätterna

Ute har dom flugtäcke, inne är dom nakna. om det regnar mer än dugg åker ofodrat regntäcke på

Hur är vädret?
på dagarna runt 20 grader

Är den inne eller ute?
ute på dag, inne på natt

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
451
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 182
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 635
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka