Vad har du i handväskan?

Islandshästryttare

Trådstartare
Gick igenom en större handväska som jag ska slänga då den är trasig och har trasiga dragkedjor. Jag hittade följande:

13 pennor :confused:
2 postitblock
1 förpackning compeed hälplåster vad det nu gjorde däri brukar alltid förvara det i badrumsskåpet
20 ibuprofen på olika kartor, brukar ha några i väskan för akut huvudvärk, mensvärk o.s.v. och jag brukar lägga i nya när de gamla tagit slut. Har uppenbarligen inte letat så noga innan jag lagt i nya. :idea:
1 reflexväst
5 läppstift i olika färger,:confused::confused::confused: trodde inte ens jag ägde så många brukar nästan aldrig använda det
Diverse papper, bl.a. en hotellfaktura, som jag fick för tre år sen, en utnyttjad biljett till GHS för några år sen, en utnyttjad biljett till operan. Säger väl nåt om hur ofta jag städat väskan ordentligt :o
Diverse skräp av olika slag

Ska bli bättre ordning i min nya handväska, jag har köpt en mindre modell denna gången, jag klarar ju uppenbarligen inte av för stora handväskor :D

Vad har du i din handväska?
 
Jag har aldrig större handväskor. Har antingen en liten crossbody eller så ngn form av mindre magväska.
Har alltid med mig:

Korthållare
Läppstift
Nycklar
Mobil

Räcker för mig. Har jag en dålig dag har jag ev med mig en liten stift-concealer 😅
 
Jag använder enbart min gula fjällräven kånken, däri finns väldigt lite :D

- En gul fjällräven korthållare
- Extra linser
- Mina hemmanycklar

Tanken är att ha en necessär med lite små nödvändiga saker som tamponger osv också. Men har inte blivit av ännu.
 
Börs
Bilnyckel
Husnyckel
Jobbnyckel
Glaswipes till glasögonen
1 penna
1 dos av alla medikamenter
Misärhuvudvärksmediciner för att klara en dag, för de gånger den slår till när jag är på jobbet :meh:
Lypsyl
Reservsladd till mobilladdaren

Har ingen gigantisk handväska, men knöfull är den inte.
 
3 set olika nycklar
Reflexväst(under tiden det behövs)
Plånbok
Handkräm i liten tub
Alltid något penna
Någon form av ipren eller liknande brukar
finnas
Ev något kvitto el liknande
Glasögonfodral med solglasögon i(så skrymmande, tar nog mest plats i väskan😟 )
Hörlurar, har de oftast på mig men de har sin plats i väskan, tar också endel plats
1 par vantar(inte hela året iof)

Försöker städa ur den rätt ofta på kvitton/papper som gör att den känns stökig. Kändes mer städad sen jag inte har mig trosskydd/bindor ect längre. :)
 
Dom få gånger jag har väska så brukar jag ha:
Telefon
Laddare/powerbank
Handsfree
Ipren (får ofta spänningshuvudvärk när jag är ute)
Treo och ev en flaska vatten
Alvedon
Mina vanliga mediciner
Allergimedicin
Hårborste
Hårband

Om jag ska ut på nått partaj
Kajal
Läppstift
Sugrör

När jag gick i gymnasiet så var väskan så full med allt möjligt så den gick knappt att stänga. Hade lätt kunnat slå ihjäl nån med den. Alla undra om jag hade tegelstenar i den :angel:
 
Nycklar
Plånbok
Mobiltelefon
Handkräm
Lypsyl (eller liknande)
Tamponger
Pennor
Mynt
Oxascand, treo och omeprazol
Numera även handsprit
 
Alltid med mig ut (i väska eller ej):
Mobil med korthållare
Nycklar
Snusdosa

Nästan alltid och just nu i den vanliga axelremsväskan:
Handsprit
Air pods
Pappersnäsdukar
Tuggummi
Penna
Tamponger
Läkemedel
Våtservetter
Plåster

Paraply, till och från. Just nu I väskan.

Har andra och fler grejer i jobbväskan, men den kånkar jag just inte runt på så mycket just nu..
 
Usch. Min handväska väger ett ton. Jag har plånbok, fyra telefoner, tre laddare, handkräm, ansiktskräm, puder, flera cerat, handsprit, plåster, läsglasögon, tuggummi, flera par solglasögon, savetter, tandborste och tandkräm, många pennor, post it, massor av nycklar mm mm...
 
Använder inte handväska , alltid ryggsäck.

Innehåller i lilla framfickan:
mun till mun-skydd med backventil
latexhandskar
munskydd
handsprit
liten mattkniv i nyckelrings-storlek.
Extra läsglasögon
Snus

Lilla innerfacket:
nätpåsar till när jag handlar frukt eller grönsaker i lösvikt.
Ficklampa
ett reservblåsmunstycke till alkolåsen i jobbilen
ett multiverktyg(inklusive penna)

I ryggsäckens stora fack:
två stycken shoppingkassar i sina fodral

Har alltid mobilen i bakfickan, plånbok och nycklar i jeansficka eller jackficka.
 
Eftersom jag är duktig på att tömma mina väskor allt som oftast så är dom tomma nu . Men jag har en stor och en liten

Jag får ner så mycket skit de bara går så är jag nöjd🤣.

Lilla väskan kan innehålla :
Läppstift
Almanacka
Värktabletter
Bindor
Husnycklar
Bilnycklarna
Solglasögon
Mobil

Min stora PS groomingväska går bra som privat bruk med och inte bara istall har sett ut såhär i år änså länge:

Almanacka
Godis
Dricka
Soligt
Strandfilt
Handduk
Sandaler
Tidningar
Värktabletter
Bindor
Husnycklar
Bilnycklarna
Kläder
Mm
 
Här en rätt liten fjällrävenhandväska.
Förvarar aldrig något i den, utan lägger i det jag behöver ha med. Oftast bara mobil, nycklar, pocketbok och en tygkasse då jag ofta handlar på vägen hem när jag varit någonstans.
 
Använder ytterst sällan handväska. Det är ryggsäck som gäller.

Laddare till mobil
Hörlurar
Mediciner inklusive astmaspray och akutmedicin för epilepsin, båda som tar otympligt med plats!
Handsprit
Munskydd
Extrakula till min blindpinne och två prylar att skruva dit den med
Bindor
Servetter
Nässpray
Batterier till hörapparaterna
Solglasögon och borde ha dem i fodralet men det är ju sååå otympligt....
Läkerol
En flaska vatten
Tygkasse
Surfplatta
On ear bluetoth-hörlurar jag vanligtvis använder
Hörapparater
Nycklar till hemmet och jobbet

Är jag på väg till jobbet och har jobbat hemma eller från jobbet och SKA jobba hemma så innehar väskan också
jobbedatorn
sladd
laddare till streamern
streamer

Jag har alltid burit mycket i ryggsäckarna, en tom ryggsäck skulle kännas fel, utan ryggsäck skulle jag känna mig ofantligt naken!
 
I min handväska har jag bara hundbajspåsar, nycklar och mobil, samt betalkort om jag planerar att gå och handla något.

I ryggsäcken har jag hörlurar, lotter som ska skrapas, ibland en burk energidricka och något litet ätbart...

Har ryggsäcken till/från jobbet, handväskan på sommaren om jag ska ta en promenad iklädd något som inte har fickor. Annars till vardags använder jag varken handväska eller ryggsäck.
 
Herre jösses vad ni (inte alla) släpar på grejer!
Edit: Fast var kanske inte så mycket som det först såg ut som iofs.

Jag har ingen handväska, fast visst jag hade väl egentligen behövt en... brukar bli ett varv i lgh för att leta rätt på en tygväska om jag ska ha med mig mer än typ telefon, nyckel och en liten solkrämstub. Fast det brukar oftast räcka.
Ska jag till jobbet har jag med mig matlådor och mobilladdare i en liten väska, men det är ju inte riktigt min handväska.
 
Senast ändrad:
Oj! Plånbok,mobil,nycklar,serat,penna,ett gem (fråga inte) ett sykitt,halstabletter,tuggumi, ficklampa,alvedon,imigram,naproxen,allergitab och omeprazol,sen kör jag alltid bil,så den funkar som förlängd väska :nailbiting:
 
Jag brukar köra med rätt små handväskor, så där ryms mest mobil, korthållare, nycklar, bilnyckel, en penna, cerat, kris-Ipren, läsglasögon (typ säg att du är medelålders utan att säga du är medelålders) och såklart en liten flaska handsprit (typ säg att det är pandemi utan att säga det är pandemi)
 
Ska bli bättre ordning i min nya handväska, jag har köpt en mindre modell denna gången, jag klarar ju uppenbarligen inte av för stora handväskor :D

Ha! Så låter det alltid när man skaffat sig en ny väska oavsett storlek. I nya väskan ska det vara ordning och reda... 2 månader senare råder det nästan alltid kaos i mina väskor. Använder själv bara väska på jobbet att ha matlåda i. Men jag kan lova att den väskan är ganska full av allt annat bra att ha som nästan aldrig används.😁
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp