Vad har du lagt pengar på idag?

Har gått in och beställt och betalat HD o ED avläsning på skk, nu ska jag bara lyckas boka tid för röntgen för Tay om en månad eller så också..
 
C8D1106C-2890-47C0-A064-DFE0DB2AE7D2.jpeg

Efter så många rekommenderar så kunde jag inte låta bli :D

Blev också en ny skinnkampis från Jami som jag la i mitt köksskåp. Så fort jag går till köket nu sätter sig Frejis och tittar förväntansfullt mot skåpet.
 
Åh, skriv vad du tycker har också suktat efter den ett tag!
Nu har jag ju bara haft den några dagar men är helt såld. Kommer ha så mycket nytta av den. Älskar att de inte bara säger ”lär in det här” utan ”lär in det därför att det är bra till X”. Så himla pedagogisk. Gillar verkligen att de skrivit kapitel med banor och tagit med vanligt fel och förslag på lösningar.

Jag beställde faktiskt ett till ex med häfte att ge till en vän som jag tror kommer ha mycket nytta av boken.
 
Idag har jag betalat in kursavgiften till tävlingslydnads kursen jag anmält husse och Tay till 😁.
Sen så blev det en säck hundfoder också när jag var och handlade.
 
Köpte igår en ny sele för att jag glömt tvätta den hon har och hon ska ha sele på dagis...

Då hunden inte är lika pålitlig lös längre släpper jag henne bara lite då och då på utvalda ställen på skogspromenaderna och har henne i sele och långt flexi resten av tiden. Och då har hon ju selen även när hon är lös och hittar lerpölar och blöt jord att rulla sig i. Och selen ska hon ju också ha på dagis, så egentligen kanske det inte är helt onödigt att hon har två.
 
Köpte igår en ny sele för att jag glömt tvätta den hon har och hon ska ha sele på dagis...

Då hunden inte är lika pålitlig lös längre släpper jag henne bara lite då och då på utvalda ställen på skogspromenaderna och har henne i sele och långt flexi resten av tiden. Och då har hon ju selen även när hon är lös och hittar lerpölar och blöt jord att rulla sig i. Och selen ska hon ju också ha på dagis, så egentligen kanske det inte är helt onödigt att hon har två.

Gud nej. Jag har fyra vardagsselar. 😅🙈
Och några jag borde sälja pga används ej. Och en noseworksele och en spårsele. 🤷😅
 
Gud nej. Jag har fyra vardagsselar. 😅🙈
Och några jag borde sälja pga används ej. Och en noseworksele och en spårsele. 🤷😅
Jag har ju haft fyra halsband då det är det hon haft tidigare på lös-promenader när jag i princip kunnat släppa henne direkt vi kommit in i skogen och haft henne lös hela tiden. Nu blir det bara halsband vid rena koppelpromenader och träning så de blir ju inte så smutsiga längre. Så logiskt sett behövde vi ju faktiskt en sele till.
 
Jag har ju haft fyra halsband då det är det hon haft tidigare på lös-promenader när jag i princip kunnat släppa henne direkt vi kommit in i skogen och haft henne lös hela tiden. Nu blir det bara halsband vid rena koppelpromenader och träning så de blir ju inte så smutsiga längre. Så logiskt sett behövde vi ju faktiskt en sele till.

Såklart ni gjorde 😁
 
Har beställt varsin ny reflexväst till hundarna. Det behövs! Den som Aysu har nu i samma modell är nog 5 år gammal och tja, den har helt klart sett sina bästa dagar... Insåg när jag tog fram den inför hösten att den visserligen är bättre än inget alls, men ja :p
043123-30_1.jpg
 
Knappt vaknat och redan slösat 600 spänn på att spontananmäla Tay till ett MH som låg nära oss :angel:. Förutom att det ganska orelevant med MH på bc så ska det bli intressant att se om det överensstämmer med min bild av honom, mycket lekfull, kampig och obrydd hund som dock är en aning spökig ibland.
 
Igår inhandlade vi 24 kvm matta till vardagsrummet så hundarna inte ska halka på parkettgolv när vi tränar inne i vinter :o . Osäker på om ljust beige var rätt färg för leriga hundtassar 😝.
 
Alltså det har drar iväg pengar på hundarna...
Husse anmälde mig till tävlingslydnads kurs som jag betalade och den var inte billig! Bara varit på första tillfället än och uppskattar verkligen instruktören så är väldigt nöjd.
Har anmält husse och Tay till en lydnadskurs i klass 1 efter att deras startklass kurs slutar så det blir nån tusenlapp där också.
Fick lön så har beställt apporter, vittringspinnar, godismussla och boken bästa starten som jag suktat efter. Dessutom anmält Nike till agilitytävlingar med husse, Nessie till 5 tävlingar i rally mästarklass och en lydnadsstart och funderar på om man ska anmäla Tay till nån start i rally eller lydnad också..
Året har knappt börjat och jag har slösat femsiffrigt belopp på hundarna även om jag räknar bort mat, godis, ben och försäkringar 😜..
 
Svenska foder igger precis bredvid mig här på jobbet så jag gick dit för att köpa några ben då mamma kommer och lämnar sin hund hos mig. Så för att jag ska ha lugn och ro så får de muta i form av ett ben...

De hade plockat ihop massor av saker och hade 50% på.

Följde med en hundbädd hem (ska ha den på kontoret) enklare modell i grått och limegrönt. Fanns större i lila som jag funderar på att köpa ut till stallet.

Ska ta en sväng dit när jag slutar igen för det verkade finnas massa fynd
 
Hittade en rabattkod från Fodax Foder på 50% i mejlen. Passade på att beställa 16kg i alla fall fast Assar äter huvudsakligen torrt.
Köpte även en Metizo sele fast jag hatar dom, men använda den någon gång ibland ska väl inte skada. Sambon vill kunna gå själv med Assar utan att jag nojar sönder då Assar kan verkligen inte kan gå ok i koppel med sambon. 🙄
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp