vad har du på dig??

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare indigo95
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 2 415
I

indigo95

somrubriken säger vad har du på dig när du tränar med din hund
BILDER!!!!!!!!!!!!!!!

Sv: vad har du på dig??

_MG_3894.jpg

Typ det här. Ett par överdragsbyxor också om det regnar. Jackan är bra, den har hur mkt fickor som helst. Tex urtagbara fickor så att man kan tvätta bort godisrester. Försöker bara hitta en lösning vad gäller vantar. Vill inte använda skinn eller läder, men tycker att godisbitarna fastnar i stickade vantar, och ramlar ner på marken, och så går hunden med nosen i backen i tex linförigheten istället.

Åh! Jackan låter ju hur smart som helst!
Det blir ju alltid en massa smulor i ens jackfickor. Vart har du köpt den?

Från en zoogrossist som heter Petfood, märket är Arrak Outdoor. Jag köpte en kombination med tjockare fleece som jag har under, och en tunnare skaljacka utanpå som är regntät.

72 som tittat men bara 2 inlägg.. skärpning in med bilderna:D

Trning080120008.jpg

Är det varmare så används istället en skaljacka från Haglöfs.

Regnar det är det skalbyxor på som gäller.

somrubriken säger vad har du på dig när du tränar med din hund
BILDER!!!!!!!!!!!!!!!

Det beror lite på väder, vind och vilken typ av områden vi tränar på.

- lagtävling räddningshund i oktober 07, larmställ, kängor, hjälm, handskar och magväska

- delprov 1 räddningshund november 07, Fjällräven G-1000 byxor, regnjacka, kängor, hjälm, handskar och magväska

- träning räddningshund december 07, regnställ, kängor, hjälm och handskar

- träningshelg räddningshund september 07, fritidsbyxor, t-shirt, kängor, handskar, hjälm (syns ej) och magväska

Tränar vi på appelplan eller i skogen så har jag något annat beklädnad, bland annat brukar jag inte ha hjälm där ;) Har dock inga bilder på sån träning.

n545724844_156052_6951.jpg

Ingen vidare bild, man ser ju inte så bra. men jag brukar iaf ha på mej everest-skidjacka, mjukisbyxor och graningekängor. Om det regnar drar jag på mej regnbyxor, om det är kallt har jag ett par ridtermobrallor (väldigt smidiga att ta av och på!)
På sommaren har jag oftast långärmad tunn tröja och magväska till godis/klicker/leksaker och en tunn cykeljacka, som är vind och vattentät.

Det är ännna olika. Oftast en tjock tröja+ jacka, jeans och skinnhandskar + rejäla stålhättejodhpurs.

fot_harley.jpg

(nej, det är inte hundskit i påsen..det är blodpudding!)

Har ingen bild men jag kör jacka och överdragsbyxor från Didrikson nu på vintern. Skor blir Salomon eller Merrell.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 238
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 689
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 637
Senast: ufot
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 474
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka