Vad har hänt med min dator?

Adelente

Trådstartare
Har en äldre HP dator som för några dagar sedan började pipa när jag skulle starta den, det kom ingen bild på skärmen eller liknande. Sen small det och den slocknade. Och nu vågar jag inte starta det igen, testade 2 gånger. Den är nyligen scannad från virus och liknande. :crazy: :crazy: :mad:

Sv: Vad har hänt med min dator?

Att det smäller och sen vägrar fungera betyder att datorn gått sönder fysiskt, eller någon del har gått sönder åtminstone. Det kan gå att byta ut den trasiga delen, men vad det kan kosta och om det är praktiskt möjligt är svårare att sia om.

För att förtydliga lite. Virus, trojaner osv tillhör mjukvaran eller "det du inte kan ta på". Din dator har gått sönder i hårdvaran dvs fysiska delar som du kan ta i och lägga i handen.

okej, tack för svar. Men är det inte enklare att jag då köper en ny? :s

Det kan vara både enklare och billigare att köpa en ny. Felsökning och byte av delar är inte direkt gratis. Har du garanti kvar?

nej, fick den av min pappa som hade den ståendes då min "vanliga" dator förstördes av blixtnedslag. Skulle köpt en ny men det blev inte riktigt så utan hade denna längre än var det var tänkt ifrån början :)

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 169
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
932
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: Jeps
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka