Vad har levisto z på sig?

Sv: Vad har levisto z på sig?

men om man ändå vill chansa och avla på honom, någon som vet var man kan vända sig?

Jag tror det finns någon här i Sverige som tar in honom, Googla lite! Annars kolla Zangersheide?

tusen tack, skönt med en som vet nästan allt :D

Det finns ingen i Sverige som tar in på honom just eftersom han inte är godkänd. Fölungen går alltså inte regga i ASVH.

Han är inte ens med i Zangersheides egen katalog längre, just pga OCD. Däremot kan han finnas tillgänglig på andra sätt, tex i Danmark el Tyskland.

Jo, någon tar in honom, det är någon som struntar i att han inte är godkänd i Sverige!!!

Nej, på deras katalog står det stort "ALL STALLIONS FREE OF OCD".

Och Levisto är inte med...

Japp, godkänd är han i alla förbund där man inte är så hårda!

Går du in på stuteri och sen avelshingstar så finns han inte med...

Vore intressant att veta var du hittar info om detta?

hittar ingen, kan du tipa :angel:
helt tomt ju på folk i sverige som tar in

jo det läste jag i en annan tråd, men det är ju Levisto Z man är intresserad av =)

*knapplån*

Svenska OCD röntgen är på gränsen till lite löjligt då hingstarna bara röntgas med fyra bilder totalt på has och bakknä. OCD kan de sedan ha runt om i tex kotorna ...men...men....

Vill man betäcka med tex Levisto så går det utmärkt att betäcka utomlands, regga fölet i Tyskland/Holland. Ta fölet och passet till Sverige, skicka in passet och vips så har man ett grönt pass.
Om hingsten bara är godkänd i ett av ASVH "godkända" förbund (vilket innefattar de största förbunden i Tyskland/Holland).

Det är Sverige i ett nötskal tycker jag :smirk:

Om du nu vet "vem"som tar in på honom kan du väl skriva det här, många är intresserade!

Hur mycket röntgar man i KWPN? Där de inte heller tillåter ocd?

KL

ingen som faktiskt vet vem som tar in? snälla skicka ett pm eller skriv här. vill verkligen verkligen veta

Liknande trådar

Ridning Jag har haft häst länge, hoppat lite i perioder. Dressyr och gångartsridning har jag inga problem med, klart jag kan utvecklas mer men...
Svar
3
· Visningar
439
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 579
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 559
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Ni vet ju det där med att man kan sätta en ljudabsorberande huva på hästar när de är reaktiva... har någon av er provat calming earplugs...
Svar
7
· Visningar
796
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025