Bukefalos 28 år!

Vad har ni betalat för att ta bort tandsten?

Ainon

Trådstartare
Uno har fått endel tandsten och tänkte ta och boka tid för att ta bort det.
Hörde med min favoritveterinär här i stan han skulle göra det på Uno för 700DKK (ca 980kr) inkluderat sövning och antibiotika.

Vad har ni betalat för att ta bort tandsten?
 
Sv: Vad har ni betalat för att ta bort tandsten?

Vi betalade strax under 1000kr för borttagning av tandsten och kloklippning.
 
Sv: Vad har ni betalat för att ta bort tandsten?

Uno har fått endel tandsten och tänkte ta och boka tid för att ta bort det.
Hörde med min favoritveterinär här i stan han skulle göra det på Uno för 700DKK (ca 980kr) inkluderat sövning och antibiotika.

Vad har ni betalat för att ta bort tandsten?

Det har kostat mig 1700 kr och 1200 kr. Det kostade mer första gången då han var mer angripen. Det är sövningen som är dyrast. Ju tyngre hund, ju dyrare.

Du ligger bra till. ;)
 
Sv: Vad har ni betalat för att ta bort tandsten?

Beror på om hunden bara behöver lugnande o man utför mekanisk skrapning eller om det skall tas bort med ultraljud (eller var det laser?), då krävs narkos o blir dermed dyrare, gjorde det på en 25 kgs hund för ganska många år sedan, gick på 1500 kr.
 
Sv: Vad har ni betalat för att ta bort tandsten?

Han tycker man ska ge det om det är så att tandköttet börjar blöda.
 
Sv: Vad har ni betalat för att ta bort tandsten?

Lägger till att det var en cocker spaniel och hon väger ungefär 10 kilo.
 
Sv: Vad har ni betalat för att ta bort tandsten?

Han tycker man ska ge det om det är så att tandköttet börjar blöda.


Aldrig gjorts när jag varit med om att ta tandsten på kliniken, och det låter ju onödigt på en frisk individ, men jag kan förstå hur han tänker. Tack för svar!
 
Sv: Vad har ni betalat för att ta bort tandsten?

Definitivt lämpligt att gen om man har en ordentlig tandköttsinflammation.
PL
 
Sv: Vad har ni betalat för att ta bort tandsten?

600:-
25 kgs BC med ganska taskig tandhälsa. Sövdes.

/migo
 
Sv: Vad har ni betalat för att ta bort tandsten?

Han var sövd, alltså under narkos. Dock tror jag inte de använde ultraljud, utan skrapade.
 
Sv: Vad har ni betalat för att ta bort tandsten?

Min veterinar papekade att hunden behovde tugga mer pa bed... och har inte haft tandsten sedan dess. Det blir inte sa mycket ben nar hon ar hos sonen da vi ar radda att det skulle orsaka "bitch slagsmal", men nu ringer jag till sonen och ber honom skilja dom och dela ut ben igen.
 
Sv: Vad har ni betalat för att ta bort tandsten?

Betalat 1000 - 1500 kr, med ultraljud, det högre priset om det behövts ta bort någon enstaka tand. Tror vet har 'ett pris oavsett' på det, då jag betalar precis lika mkt för samma sak på katt (3 kg) som för hund (40 kg).

Det har alltid getts antibiotika (för hund clindabuc om jag inte minns fel) om det funnits inflammation, inte annars. Antibiotikan tillkommer ju på priset, den betalas ju till apoteket.
 
Sv: Vad har ni betalat för att ta bort tandsten?

Tog tandsten på min hund i förra veckan, narkos och ultraljud. Fick betala hutlösa 3800:- på djursjukhus.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
3 016
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 026
Senast: Viva
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 666
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 676

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp