vad har ni för halvmedvetna vanor?

Jag biter mig själv i kinden, oftast när jag är uttråkad. Dålig vana.

Sen är jag också en suckare utan att tänka på dig själv. Får ofta frågan om varför jag suckar, men jag brukar svara att jag bara andas 🙈.
 
Jag biter mig själv i kinden, oftast när jag är uttråkad. Dålig vana.

Sen är jag också en suckare utan att tänka på dig själv. Får ofta frågan om varför jag suckar, men jag brukar svara att jag bara andas 🙈.
Jag suckar också mycket Blev tillsagd på en kurs en gång av en annan deltagare att det störde innan dess var jag inte medveten om det
Nu jobbar jag tack och lov oftast själv så ingen verkar störa sig på det i min närhet just nu
 
En gång när jag var typ 8 år, dvs en hel evighet sedan, så satt det en spindel på min handduk efter jag duschat vilket blev en mycket otrevlig upplevelse.

Än idag 25 år senare så skakar jag alltid handdukar, badlakan, filtar, tröjor. Allt som legat eller hängt, innan jag tar på mig det. Har inte ens tänkt på det själv att jag gör det för det är liksom rutin innan jag blev ifrågasatt. Har dock inte slutat med det :D
Det där gör jag också, vart med om exakt samma sak. 😱
 
Jag skakar mjölk, grädde och yoghurtförpackningar innan jag öppnar dem.
Lite fånigt när jag nån gång har grädde i kaffet och måste skaka tetran innan jag häller i.
Det värsta är att jag överfört ovanan till barnet. Som också skakar alla tetror innan hen öppnar dem.
 
Jag skakar mjölk, grädde och yoghurtförpackningar innan jag öppnar dem.
Lite fånigt när jag nån gång har grädde i kaffet och måste skaka tetran innan jag häller i.
Det värsta är att jag överfört ovanan till barnet. Som också skakar alla tetror innan hen öppnar dem.
Just yoghurt brukar man väl behöva skaka dock? Annars blir det väl blask när man häller? Eller gäller det bara fil? 🤔
 
Jag skakar mjölk, grädde och yoghurtförpackningar innan jag öppnar dem.
Lite fånigt när jag nån gång har grädde i kaffet och måste skaka tetran innan jag häller i.
Det värsta är att jag överfört ovanan till barnet. Som också skakar alla tetror innan hen öppnar dem.
Oj, ja det är en sak till som jag gör. Även om jag får en till mig av någon annan som redan har skakat innan, så skakar jag ändå innan jag öppnar och häller :o
Även överfört detta till junioren... :o
 
Jag luktar på mjukt bröd innan jag brer på pålägg. Inte av misstänksamhet (som den som uppmärksammade mig på detta trodde) utan av godhet så att säga.

Det blir alltid kvar cirka 1-2 cm dryck i mina glas/muggar. Helt oavsett vad. Helt omedveten.

När jag ser det och är medveten brukar jag dricka upp det för sista 😁 Men tänker jag inte på det så är det utan undantag kvar.

Jag med, till och med ännu mindre ofta. Även om jag sen ser den lilla skvätten känner jag oftast "hm, nej, det är bra". Såg häromdagen att min katt hade lämnat en torrfoderkula i skålen och sa "det har hon efter mig". 😛
 
Låter kranen rinna i ett par sekunder innan jag häller upp ett glas vatten. Ibland kan det vara för att få fram rätt temperatur om jag nyligen använt varmvattnet, men oftast är det helt obefogat och bara en väldigt dålig vana. Kan dock inte förmå mig att låta bli.
 
Jag skriver i luften med pekfingret… ord eller namn jag hör. Kommer på mig själv ibland, och syster har gjort det till lite av en sport att komma på mig med att göra det :cautious:
Åh, jag också! Men jag skiftar, ibland skriver jag med tårna istället. Det är dock, såvitt jag vet, ingen annan som uppmärksammat det.
 
Drar loss hårstrån i perioder när jag mår dåligt/är extra stressad. Att jämföra med folk som biter på naglarna. Ibland kan jag komma på mig själv med att göra det men drar oftast ut strået ändå, bara för att det är skönt. Ledde till kala fläckar när jag var yngre. Det har blivit bättre nu men har fortfarande partier som är betydligt kortare än det andra håret.
 
Låter kranen rinna i ett par sekunder innan jag häller upp ett glas vatten. Ibland kan det vara för att få fram rätt temperatur om jag nyligen använt varmvattnet, men oftast är det helt obefogat och bara en väldigt dålig vana. Kan dock inte förmå mig att låta bli.
Ha! Det gör jag med, och innan jag läste ditt inlägg var jag inte ens medveten om att det skulle kunna vara något märkligt. Kan inte riktigt förklara det. Det är som att jag vill spola ur kranen, men det spelar ju ingen roll för sen kommer ju vattnet som stått i rören istället... plus att det aldrig blir stående vatten i rören mer än några timmar på sin höjd, så fullkomligt meningslös vana :p
 
En ovana jag har är att jag river på huden på tummarna med pekfingernaglarna. Gör att jag ofta har ganska tråkiga nagelband/fingertoppar. Svårt att låta bli när jag koncentrerar mig eller sitter och skriver på avhandlingen och väntar på att inspirationen ska slå till :laugh:
 
Låter kranen rinna i ett par sekunder innan jag häller upp ett glas vatten. Ibland kan det vara för att få fram rätt temperatur om jag nyligen använt varmvattnet, men oftast är det helt obefogat och bara en väldigt dålig vana. Kan dock inte förmå mig att låta bli.
Jag gör samma, har inte ens tänkt på det som en ovana.
 
Ha! Det gör jag med, och innan jag läste ditt inlägg var jag inte ens medveten om att det skulle kunna vara något märkligt. Kan inte riktigt förklara det. Det är som att jag vill spola ur kranen, men det spelar ju ingen roll för sen kommer ju vattnet som stått i rören istället... plus att det aldrig blir stående vatten i rören mer än några timmar på sin höjd, så fullkomligt meningslös vana :p
Jamen precis, helt ologiskt! "Vill bara spola igenom lite så att vattnet är rent" - som att det någonsin varit något annat liksom!
Jag gör samma, har inte ens tänkt på det som en ovana.
Jag känner mig alltid lite hemsk för att jag slösar bort typ en deciliter vatten av ingen anledning alls :o
 
Jamen precis, helt ologiskt! "Vill bara spola igenom lite så att vattnet är rent" - som att det någonsin varit något annat liksom!

Jag känner mig alltid lite hemsk för att jag slösar bort typ en deciliter vatten av ingen anledning alls :o

Jag inser ju att jag också borde :/
 
Jag läser aldrig rubriker eller underrubriker i texter. Förmodligen en lästeknik jag utvecklade som liten för att spara tid. Nu läser jag mycket i mitt jobb och det är verkligen dumt att hoppa över rubrikerna, för de hjälper ju till, men… Kan verkligen inte få mig till att göra det!
Så gör jag också! det värsta är att jag har en tendens att hoppa färgade partier med. Så om någon färgar någonting som är extra viktigt...
 

Liknande trådar

Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
188
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
12 807
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 338
Senast: Rosett
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
497
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Problemhund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp